افتتاح ۸ مدرسه در قالب ۴۰ کلاس آموزشی در شهرستان الشتر

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۸ واحد آموزشی در قالب ۴۰ کلاس درس و با مرکزیت هنرستان اتومکانیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در الشتر افتتاح شد.

به گزارش قاب خبر: امیر غفوری نژاد تصریح کرد : در نیمه نخست سالجاری ، علی رغم همه ی تنگناهای اقتصادی ، ۷ واحد آموزشی در قالب ۲۱ کلاس درس در شهرستان سلسله احداث و به سرانه آموزشی افزوده شده است .

وی گفت: عملیات اجرایی این واحد آموزشی در دهه هشتاد آغاز شد که بدلیل نبود اعتبار کافی کار ساخت آن به درازا کشید ولی با مشارکت بنیاد برکت و تزریق اعتبار امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد: ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور با سفرهایی که به استان لرستان داشتند ، بطور کامل در جریان کاستی های لرستان و شهرستان الشتر در بحث سازه های آموزشی هستند و امیدواریم برای حل این معضلات اقدام عاجل صورت دهند .

رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز افتتاح و به سرانه آموزشی استان افزوده شده است .

دکتر مهاجرانی معاونت مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور بعنوان سخنران پایانی این مراسم اظهار کرد: اهمیت هنرستان برای توسعه آموزشی و باسواد شدن دانش آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و خوشبختانه امروز شاهد افتتاح یک هنرستان خوب در شهر نخبه پرور الشتر هستیم که نوید بخش تغییرات مثبت در این حیطه است .

وی با اشاره به سرانه آموزشی کشور اعلام کرد : سرانه استاندارد آموزشی به ازای هر دانش آموز ۸ متر و ۳۳ سانتی متر است و استان لرستان با دارا بودن سرانه ۵ مار ۲۳ سانتی متری ، دقیقا در نقطه میانگین کشوری قرار دارد اما شهرستان سلسله با سرانه ۶ متر ۳۳ سانت نسبت به سایر شهرستانهای لرستان میانگین قابل قبولی را به خود اختصاص داده است .