اعمال قانون ۲۱۵ خودروی شوتی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی، ۲۱۵ خودرو متخلف را شناسایی و اعمال قانون کردند.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ مرتضی چغلوند تصریح کرد: ماموران در این طرح، ۳۵۷ وسیله نقلیه را بازدید نمودند که از این تعداد، ۲۱۵ خودرو متخلف اعمال قانون شدند.

وی ادامه داد: برابر قانون، مالکان خودروها نباید هیچ‌گونه تغییری در وضعیت ظاهری و یا فنی خودرو ایجاد کنند که با مشخصات ذکر شده در اوراق اصالت خودرو مغایرت داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان بیان کرد: مالکان در مواقع ضرورت و به هنگام معیوب شدن یا از بین رفتن بعضی قطعات یا ارکان اصلی خودرو مانند، سیلندر، شاسی، اتاق و رنگ، می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به تعویض قطعات اقدام کنند.

 وی گفت: پلیس با هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری مانند گذاشتن گارد در جلو، عقب و یا اطراف خودرو و یا نصب چراغ‌های غیرمجاز، دودی کردن شیشه‌ها و دست‌کاری در فنربندی خودرو و دیگر تغییرات برخورد می‌کند.

سرهنگ چغلوند ادامه داد: به رانندگان توصیه می شود ضمن رعایت حقوق شهروندان، وسیله نقلیه خود را دست‌کاری نکنند و اگر تغییر وضعیتی ایجاد کرده‌اند آن را اصلاح کنند.