اعطای وام یکصد میلیون تومانی به ۷۰۰ سرباز در لرستان

فرمانده عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: امسال ۷۰۰ سرباز دارای گواهینامه تخصصی مهارت، مبلغ یک صد میلیون تومان وام دریافت کردند.

به گزارش قاب خبر: امیر سرتیپ خوش‌کنار تصریح کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد و در اقساط ۶۰ ماهه است.

وی ادامه داد: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر مهارت آموزی سربازان وظیفه در ایام خدمت مقدس سربازی و اعطای تسهیلات لازم به آنان برای خود اشتغالی، به آن دسته از سربازان وظیفه‌ای که طی دوران سربازی موفق به دریافت گواهینامه شده اند، با محوریت کارگروه اشتغال استانداری وام یک میلیارد ریالی اعطا می‌شود.

امیر سرتیپ خوش کنار اظهار کرد: طرح مهارت آموزی از نیمه دوم سال ۹۶ توسط ستاد کل نیروهای مسلح در پادگان‌ها آغاز شد. و از ابتدای این طرح تاکنون ۷ هزار سرباز گواهینامه تخصصی دریافت کرده و وارد بازار کار شده‌اند.

وی ادامه داد: وام‌های اشتغال که برای سربازان مهارت آموخته ترخیص شده به لرستان اختصاص یافته با توجه به فرصت محدود یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰ هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

فرمانده عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: درصورت بی‌توجهی و عدم برگزاری جلسه تعیین تکلیف ممکن است این سهمیه جذب نشود و سهم لرستان سوخت شود. این امر نیازمندان توجه بیش از پیش مسئولان است.