اطفاء جنگل ها و مراتع منطقه برکه در چگنی

قاب خبر: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اطفاء حریق جنگل ها و مراتع منطقه برکه شهرستان چگنی خبر داد

به گزارش قاب خبر: بهروز دریکوند گفت: با تلاش جدی و مضاعف نیروهای حفاظتی و واکنش سریع منابع طبیعی استان لرستان، فرماندار و مجموعه فرمانداری، سپاه، فرمانده یگان حفاظت استان و شهرستان، نیروی انتظامی، جوامع محلی، آتش نشانی شهرستان های خرم آباد، چگنی و شهر ویسیان، حریق جنگل ها و مراتع منطقه برکه شهرستان چگنی در کمترین زمان ممکن با موفقیت اطفاء گردید.

دریکوند افزود: خوشبختانه با تلاش و کوشش و از خودگذشتگی تمامی همکاران و افراد فوق الذکر، در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی اطفاء شد و منطقه تحت پایش همکاران و شرایط کاملا تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: انتظار می رود در هر گونه حریقی که در سطح منابع ملی ممکن است رخ دهد، کلیه دستگاه های اجرایی، مردم و بهره برداران منطقه احساس مسوولیت نموده و در عملیات اطفاء آن پای کار باشند.

دریکوند گرمای شدید هوا، وزش باد گرم و مستعد بودن جنگل را از عوامل گسترش آتش در اینگونه شرایط جوی دانست و تصریح کرد: علت و عوامل ایجاد کننده حریق در دست بررسی می باشد و مساحت حریق پس از برداشت های دقیق اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پایان با اعلام شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع، از مسافران، گردشگران و هموطنان به خصوص اهالی روستاهای ساکن در مجاورت جنگل‌ها و مراتع خواست تا هنگام خروج از جنگل در صورت روشن کردن آتش از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نموده و در صورت امکان در چنین شرایط جوی از روشن کردن آتش به شدت خودداری کنند.