اختصاص ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: 52 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به مشاغل خانگی استان در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: علی آشتاب افزود: با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل که با نظارت بر اجرای صحیح این مشاغل می باشد تاکنون تعداد ۸۹ طرح مستقل و ۱۲۶ طرح به صورت پشتیبان با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است .

وی با اشاره اینکه طرحهای پشتیبان در اولویت اعطای تسهیلات و حمایت هستند خاطر نشان ساخت :متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت ثبت نام به سامانه الکترونیکی mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه و پس از تکمیل فرمهای ثبت نام جهت پیگیری و تشکیل پرونده به دستگاه های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

آشتاب در ادامه گفت :نظارت بر این طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت می‌گیرد، نظارت استانی هم توسط تیمی متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری انجام می‌شود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : توجه ، پشتیبانی و گسترش مشاغل خانگی در استان موجب افزایش تولیدات ، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی میشود .

آشتاب اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی با شناسایی مزیت های استان با هدف ایجاد زیر ساختهای مناسب درحال انجام است که این طرح در سه فاز ، شامل شناسایی ظرفیت‌ها ، آموزش و توانمند سازی که همان مشاوره و هدایت است و اتصال به بازار در قالب برند سازی است.