اجرای خیابانی و محیطی گروه‌های موسیقی ایثار-نوای‌مهر در مناطق شهری و روستایی

قاب خبر: دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر گفت: 94 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ارسال شده است و 23 گروه داخلی و چهار گروه خارجی رقابت می‌کنند.

به گزارش قاب خبر: محمد کرم‌الهی بیان کرد: درخواست انتقال دبیرخانه جشنواره نوای‌مهر به لرستان در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان صورت گرفت و دبیرخانه این جشنواره از سال ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان آغاز بکار کرد اما به دلیل اثرات همه‌گیری کرونا و مناسب نبودن شرایط به تعویق افتاد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش داخلی، بین‌الملل و ویژه اجرایی شده است که بخش داخلی در دو زیربخش سرود و سبک آزاد برگزار می‌شود و بخش ویژه صرفا جنبه اجرایی دارد.

دبیر اجرایی جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار_نوای‌مهر با بیان اینکه قالب ساختاری این جشنواره متشکل از شورای سیاستگذاری، دبیر، ستاد برگزاری، دبیر فنی و علمی و دبیر اجرایی است، ادامه داد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره، کمیته‌های تخصصی اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، اجرایی، فنی و علمی، فوق برنامه و فضاسازی و تبلیغات تشکیل شد.

وی با اشاره به ارسال ۹۴ اثر در بخش داخلی و بین‌الملل به دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی ایثار-نوای‌مهر بیان کرد: پس از ارزیابی و داوری اولیه آثار، تعداد ۲۳ گروه داخلی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و چهار گروه خارجی از کشورهای افغانستان، لبنان، سوریه و عراق برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

کرم‌الهی از اجرای خیابانی و محیطی گروه‌ها در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: برای بهره‌گیری عموم مردم از این فضای فرهنگی هنری و جریان‌سازی خلق آثار فاخر حماسی دفاع مقدس و ایثار و شهادت اجرای محیطی و خیابانی توسط گروه‌ها صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این راستا جا دارد از همراهی و همدلی و تشریک مساعی همه ارکان مدیریتی استان به ویژه استاندار فهیم، انقلابی استان و مدیران اجرایی نهایت امتنان و سپاسگزاری را داشته باشیم‌.