سرپرست معاونت خدمات شهری:

آمادگی اسلامشهر برای استقبال از بارش‌های پاییز و زمستان

همایش ستاد عملیات زمستانه شهرداری اسلامشهر با هدف تامین آمادگی کامل پرسنل و ماشین آلات خدمات شهری در مواجهه با تغییرات آب و هوایی زمستان سال جاری در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی شهرداری مرکز برگزار شد.

به گزارش قاب خبر اسلامشهر: در این همایش که با حضور دکتر محمد مهدی سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر، نرگس محسنی سرپرست معاونت خدمات شهری، بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند و مدیران و کارشناسان خدمات شهری برگزار شد آخرین تقسیمات عملیاتی و شرح وظایف مناطق ابلاغ و ماشین آلات سنگین برف روبی تقسیم شد.

دکتر سلیمی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از مجموعه خدمات شهری، اظهار داشت: در جهت خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان میبایست هرچه بیشتر از عوامل خدمات شهری پشتیبانی نمود و حتی در صورت ضرورت و نیاز نیز میتوان برخی ردیف های اعتباری غیرضروری را به سمت رفع مشکلات خدمات شهری هدایت نمود.

نرگس محسنی سرپرست معاونت خدمات شهری نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد از اقدامات خدمات شهری، به تشریح برنامه های معاونت خدمات شهری در مواقع بحرانی و در زمان فصول بارش پرداخت و گفت: تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه تدارک دیده و با آمادگی کامل به استقبال بارش‌های پاییز و زمستان می‌رویم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شهر تصریح کرد: به منظور پیشگیری و مقابله با آبگرفتگی کانال ها و معابر سطح شهر، عملیات لایروبی انهار و کانال های سرپوشیده شهر با همکاری پیمانکاران رُفت و روب و پاکیزه سازی شهر و با استفاده از پرسنل مجرب و آموزش دیده آغاز و براساس برنامه زمان بندی شده و با اولویت بندی انجام شده است.

محسنی تاکید کرد: علاوه بر انجام عملیات لایروبی انهار و کانال های سطح شهر، اصلاح هندسی برخی از جداول و انهار که باعث بروز آبگرفتگی و پس زدگی آب در منطقه می‌شود، با برنامه ریزی در بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آبگرفتگی معابر و همکاری شهروندان با عوامل شهرداری نریختن زباله در انهار و جوی های فاضلاب شهری است که علاوه بر صرف هزینه‌های سنگین برای لایروبی، وقت و انرژی زیادی از کارگران صرف لایروبی این انهار و کانال ها می شود.

محسنی با قدردانی از همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم و اعضای شورای اسلامی شهر با مجموعه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: در حفظ و پاکیزه نگه داشتن شهر همه مردم، مسئولین و مدیران ادارات باید مشارکت و همکاری لازم با شهرداری را داشته باشند، با همکاری و همراهی و رعایت برخی نکات بهداشتی می‌توان شهرداری را در ارائه خدمات بهتر و بهینه تر به شهروندان یاری کرد و از صرف هزینه‌های بسیار برای حفظ پاگیزگی شهر جلوگیری نمود.

بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند نیز از آمادگی کامل ماشین آلات سازمان جهت مقابله با برف و باران های زمستانه خبر داد و گفت: سازمان مدیریت پسماند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تمامی نیروهای عملیاتی و ماشین آلات برف روبی خود شامل ۲۴ دستگاه در آماده باش کامل است تا در صورت بارش های زمستانه، فعالیت خود را برای رفاه حال شهروندان و سهولت تردد در شهر آغاز نمایند.

گفتنی است شهرداری اسلامشهر در سال جاری علاوه بر ۱۰ خودرو برف روب، یک دستگاه گریدر، ۴ دستگاه لودر و ۲ دستگاه باب کت و همچنین ۳ ایستگاه تمام‌مکانیزه پاشش ماده یخ زدا و مبلغ یک میلیارد تومان نیز برای اجاره ماشین آلات ضروری برف روب تخصیص داده است و ۷۰ هزار بسته شن و نمک برای مشارکت شهروندان در ممانعت از لغزندگی معابر آماده سازی شده است.