طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی آبفای لرستان از مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: مطالبات این شرکت از مردم و دستگاه‌های اجرایی ۸۰۰ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود به منظور ارتقای کیفیت خدمات و استمرار فعالیت‌های توسعه‌ای نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند.

نورالدین نوریزدان بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از این بدهی متعلق به بخش خانگی و مابقی آن مربوط به فضای سبز و دستگاه های اجرایی همچون آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به در دستور کار بودن نصب ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند با اولویت نظارت بیشتر بر مشترکان پرمصرف افزود: این کنتورها در مرحله نخست برای دستگاه های دولتی و در مراحل بعدی با شناسایی اشتراک های پرمصرف نصب خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به ممنوعیت استفاده از آب شرب در بخش کشاورزی و دامپروری بیان کرد: استفاده غیرمجاز از آب شرب در این بخش ها ضربات جبران ناپذیری به تامین آب شرب شهروندان وارد می کند که در این راستا یک مشترک روستایی با مصرف چهار برای نسبت به تولید، شناسایی شد.

نوریزدان  اظهار کرد: الگوی مصرف آب ۱۳ مترمکعب در ماه و ۱۹.۵ مترمکعب در هر دوره ۴۵ روزه است و مصارف بالاتر از این میزان به صورت تصاعدی محاسبه می شوند. مبلغ مصرفی ۷۰ درصد مشترکان در هر دوره ۴۵ روزه زیر ۴۵۰ هزار تومان است امسال تعرفه ها افزایش ۲۸ درصدی داشتند.

وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ هزار اشتراک آب در استان مختص مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی است تصریح کرد: در این راستا تا سقف الگوی مصرف برای این اشتراک ها رایگان محاسبه می شود.

نوریزدان با بیان اینکه ۴۳ درصد مشترکان آب شرب در لرستان، یک تا یک و نیم برابر الگو و ۵۰ درصد، تا ۲ برابر الگو مصرف می کنند گفت: هفت درصد نیز پرمصرف هستند که زمان و مقدار مصرف و همچنین وجود یا عدم تعرفه فاضلاب در نرخ ها تاثیرگذار است.

وی در خصوص صدور برخی فیش های مصرفی با ارقام بالا افزود: برخی مشترکان ممکن است به دلایلی همچون بدهی های گذشته، شکستگی و نشت پنهان، سرویس فرنگی و در برخی موارد نادر به دلیل قرائت اشتباه با قبض های غیرواقعی مواجه شوند که چنین مواردی با بررسی و جمع آوری مستندات قابل اصلاح خواهد بود.