استفاده از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد و خیرین برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل
نورالدین درمنان بیان کرد: یکی از کارکردهای توسعه پایدار ، افراد توسعه یافته است؛ جامعه ای به توسعه نمیرسد مگر اینکه انسانهای توسعهیافته در راس امور قرار داشته باشند.
وی ادامه داد: پایه و اساس توسعهیافتگی از آموزش و پرورش آغاز میشود و افراد توسعهیافته محصول دستگاه تعلیم و تربیت است. پژوهش باید در همان ابتدا شکل گیرد و این نباشد که افراد فقط در مقاطع دانشگاهی با این مقوله آشنا شوند پژوهش و پرورش محور توسعهیافتگی است.
سرپرست فرمانداری خرمآباد با اشاره به شاخصهای یک مدیر شایسته و توسعهیافته، گفت: مدیر باید فرهیخته و از آیتمهای لازم برخوردار باشد و توصیه میشود اصل شایستهسالاری در انتصاب مدیران رعایت شود چراکه آموزش و پرورش باید در راس همه امور باشد.
وی با تاکید براینکه مدیران باید براساس برنامه منطبق با اطلاعات دقیق برنامهریزی کنند، ادامه داد: مدیری موفق خواهد بود که احاطه کامل بر موضوعات داشته باشد. وفاق ملی به منزله سهمخواهی نیست بلکه رعایت عدالت است، باید به سمتی رویم که آموزش و پرورش مانند نهاد خانواده مورد توجه مردم قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری خرمآباد در ادامه با اشاره به آیتمهای توسعه پایدار با بیان اینکه اجتماع یکی از این آیتمهاست، افزود: هنگامیکه همافزایی، عدالت و شفافیت در اجتماع وجود داشته باشد این جامعه انسجام پیدا میکند و کارگزاران دولت و نظام باید این محور را مدنظر داشته باشند.
سرپرست فرمانداری خرمآباد با بیان اینکه اقتصاد باید مبتنی بر حفظ مسائل زیستمحیطی باشد، اظهار کرد: آیتم دوم در توسعه پایدارمساله اقتصاد است که باید مبتنی بر مبنای توانمندیهای داخلی(درونزا و برونگرا) و حمایت از تولیدات داخلی باشد و این دانش اقتصادی را آموزش و پرورش ایجاد میکند و افرادی را تربیت میکنند که اقتصاد را مقاوم کنند و این همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و چنانچه اقتصاد عدالت و شفافیت داشته باشد رانت را از بین میبرد و در این مسیر به توسعه اقتصادی و پایدار خواهیم رسید.
درمنان در خصوص دانشآموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان گفت: از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد و خیرین برای شناسایی کودکان بازمانده استفاده شود؛ همچنین برنامه آموزشی جهت ارتقای آگاهی والدین در نظر گرفته شود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰