۳ فقره آتش سوزی هم زمان در شهرستان های خرم آباد، کوهدشت و معمولان

به گزارش قاب خبر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان گفت: در این آتش سوزی ها علاوه بر حضور نیروهای امدادی و واکنش سریع منابع طبیعی و جوامع محلی، با پیگیری های انجام شده از طریق مدیریت بحران استان و سازمان منابع طبیعی کشور، از ۳ فروند بالگرد برای اطفاء حریق و انتقال نیروهای منابع […]

به گزارش قاب خبر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان گفت: در این آتش سوزی ها علاوه بر حضور نیروهای امدادی و واکنش سریع منابع طبیعی و جوامع محلی، با پیگیری های انجام شده از طریق مدیریت بحران استان و سازمان منابع طبیعی کشور، از ۳ فروند بالگرد برای اطفاء حریق و انتقال نیروهای منابع طبیعی و مردم دلسوز و باغیرت منطقه استفاده کردیم.

سرهنگ سعید امیری افزود: تاکنون حدود ۶۰ نفر از نیروهای امدادی و مردمی توسط بالگردهای مستقر در استان به ارتفاعات دچار حریق انتقال داده شده که با تلاش و جدیت این عزیزان، حریق کاملا اطفا گردید و مراحل پایش منطقه در حال انجام می باشد.

وی صعب العبور بودن منطقه، پوشش انبوه گیاهی و وزش باد شدید در ارتفاعات را از جمله دلایلی عنوان کرد که باعث شده اند روند اطفاء حریق به کندی صورت گیرد.

وی تصریح نمود: در حوزه شهرستان های کوهدشت و خرم آباد حریق های رخ داده شده که اکثرا ناشی از بی احتیاطی و عوامل انسانی می باشند از شب گذشته تا کنون با تلاش نیروهای منابع طبیعی یگان حفاظت اداره کل و شهرستان ها و جوامع محلی اطفاء کامل گردید و جهت جلوگیری از شعله ور شدن تا خاموشی کامل، پایش ادامه خواهد یافت.

امیری از کلیه نیروهای حفاظتی و واکنش سریع و جوامع محلی که حضوری بسیار پر شور و دلسوزانه ایی داشتند و همچنین کلیه عوامل هماهنگ کننده در سطح کشور، استان و شهرستان نهایت تشکر را کرد.

وی اظهار کرد: با عنایت به اینکه منابع طبیعی و این جنگل ها محبت الهی و جانداران بی زبانی هستند که جزء خوبی هیچ آسیبی به ما نمی رسانند از عموم مردم عزیز و بهره برداران محلی تقاضا کرد در زمان حضور در طبیعت نکات ایمنی و حفاظتی اولیه را رعایت کنند تا آتش سوزی رخ ندهد.

سرهنگ امیری خطاب به متخلفان، عنوان کرد: افرادی که به هر نحوی چه عمدی و چه سهوی اقدام به حریق در سطح جنگل ها می نمایند؛ بدانند که موضوع تخلف توسط دستگاه های متولی در حال پیگیری می باشد و قطعا برابر قوانین و مقررات با عوامل ایجاد آتش سوزی به جد برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.