ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در فضاهای عمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر همسان‌سازی برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره کل با شهرداری خرم‌آباد تاکید کرد.

به گزارش قاب خبر:  اعظم روانشاد در دیدار با شهردار خرم‌آباد با اشاره به اهتمام ویژه شهردار خرم‌آباد در انجام اقدامات فرهنگی، گفت: با توجه به مأموریت‌های گسترده شهرداری به خصوص خدمت‌رسانی به شهروندان، این شهرداری تاکنون توانسته اقدامات مطلوبی را در بخش فرهنگی در خرم‌آباد انجام دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در میان دو دستگاه گفت: تعامل و هماهنگی این دو مجموعه نقش بسزایی در هر چه پویاتر کردن فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر ایفا می‌کند.

روانشاد برگزاری جلسات نخبگانی با موضوع فرهنگ عمومی و فرهنگ شهروندی را مورد تاکید قرار داد افزود: در این جلسات مسائل شهری از سوی شهروندان صاحب نظرمورد بحث و بررسی قرار بگیرد و راهکارهای لازم نیز برای حل آنها در نظر گرفته شود.

همکاری مطلوب شهرداری خرم‌آباد در اجرای برنامه های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری خرم‌آباد در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اداره کل ارشاد لرستان گفت: لازم است تا با رویکردی ویژه به‌دنبال گسترش امور فرهنگی در بطن جامعه پرداخت چرا که بازخورد این امر را می‌توان در کوتاه‌مدت و طولانی مدت شاهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه سخنان خود به موضوع ایجاد و راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در خرم‌آباد به مانند برخی شهرهای کشور اشاره و بر ضرورت و عملیاتی کردن ایجاد این خیابان در خرم‌آباد تاکید کرد.

ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در فضاهای عمومی

روانشاد با تاکید بر ضرورت مخاطب‌شناسی صحیح برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان گفت: در راستای حقوق شهروندی لازم است برنامه‌های فرهنگی هنری در میان مردم و فضاهای عمومی بیشتر اجرا شوند.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شورای هنر در استان گفت: این شورا با حضور دستگاه‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد و شهرداری می‌‌‌تواند نقش محوری در این شورا داشته باشد.

اعلام آمادگی شهرداری خرم‌آباد برای همکاری با ارشاد لرستان

همچنین در این نشست داریوش بارانی‌ بیرانوند اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری خرم‌آباد آمادگی هرگونه همکاری را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای اجرای امور به خصوص در بخش فرهنگی دارد.

بارانی بیرانوند گفت: باید با افزایش همکاری‌ها و تعامل بین دستگاه‌ها، میزان فعالیت‌ها در بخش فرهنگی افزایش یابد، در واقع اقدامات مؤثری در این زمینه باید صورت گیرد.

شهردار خرم‌آباد در ادامه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری خرم‌آباد را زمینه ساز تحقق اهداف والای فرهنگی و هنری در شهر دانست و ابراز امیدواری کرد که با تعامل و تفاهم دو سویه شاهد تعالی فرهنگ و هنر خرم‌آباد باشیم.