آغاز پویش نذر خون حسینی

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: پویش نذر خون حسینی با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان" همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم در لرستان آغاز شد.

به گزارش قاب خبر: علی سوری بیان کرد: پویش نذر خون حسینی همزمان با سراسر کشور از روز اول محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون لرستان افزود: پایگاه‌های اهدای خون شهدای علوی و شهید رستمی مقدم خرم آباد و پایگاه اهدای خون شهید جوانمرد بروجرد همه روزه در ۲ شیفت صبح و عصر، پایگاه‌های اهدای خون دورود، الیگودرز و کوهدشت نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۳ همچنین پایگاه اهدای خون پلدختر در روزهای سه شنبه و چهار شنبه، نورآباد روز های یکشنبه و الشتر نیز در روزهای دوشنبه در همان ساعات فعال می باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از پنجم تا دهم محرم شیفت شب نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۳در پایگاه اهدای خون شهدای علوی شهرستان خرم آباد فعال است.

سوری یادآور شد: افرادی برای تداوم زندگی همنوعان حاضر به اهدای بخشی از وجود خود هستند ، پس چه بهتر که این سنت حسنه با خون امام حسین(ع) آمیخته و باعث تعالی سنت دیرینه نذر ‌شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش نیاز به اهدای خون از کلیه مردم نوع دوست استان دعوت می شود با حضور در پایگاه های اهدای خون به این سنت حسنه لبیک گویند تا پویش نذر خون حسینی آغازی برای شروع اهدای مستمر هم استانی های عزیز باشد.

سوری ضمن تاکید بر حضور جوانان و بانوان جهت اهدای خون اظهار کرد: از جوانان، اهدا کنندگان مستمر و بانوان دعوت می شود در پویش نذر خون محرم تا پایان ماه صفر مشارکت فعال تری داشته باشند.

سوری تصریح کرد:  استان لرستان سال گذشته دارای ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر اهدا کننده خون داشت که ۲۱ هزار و ۴۳۷ نفر از آنان اهدا کننده مستمر بودند.