ضرورت توانمند سازی جوامع محلی در جهت حفظ منابع طبیعی

هادی هاشمی نیا نماینده مردم شریف خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تنی چند از مشاوران و همراهان خود، با حسین میرزایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در راستای حل مشکلات و چالش های مردم در حوزه منابع طبیعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی و اقدامات ارزشمندی که در این حوزه صورت گرفته، حمایت همه جانبه از منابع طبیعی که بستر حیات و توسعه پایدار کشور است را در مجامع قانون گذاری کشور خواستار شد.

هادی هاشمی نیا ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه تلاشگران منابع طبیعی، خدمات انجام شده را ارزشمند دانسته و گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی کشور است و بایستی به جد در حفظ آن کوشید و از طرفی در توانمند سازی جوامع محلی تلاش نمود تا خود حافظ منابع طبیعی باشند.

وی به مشکلات مردم در حوزه منابع طبیعی گریزی زد و اظهار داشت: بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند و نباید فراموش کرد که، تمام سرمایه این نظام مردم هستند، لذا انتظار می رود تا سرحد ممکن و در چارچوب قانون، منابع طبیعی در راستای حل این مشکلات پیشگام و مردم نیز به حقوق دولت احترام بگذارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی کشور تاکید کرد و خاطرنشان نمود: باید همانطور که مقام معظم رهبری، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را مساله ضروری و حیاتی برای کشور برشمردند و بر حفظ محیط زیست و حراست از آن به عنوان یک اصل مهم و جلوگیری از تخریب امکانات اقلیمی کشور تاکید کردند، مسئولان کشور نیز در پاسداری و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور تلاش جدی داشته باشند.

در خاتمه، هاشمی نیا ضمن دیدار با کارمندان کشیک اطفاء حریق، از تلاش های صادقانه و شبانه روزی آنان در راه حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی تقدیر و تشکر نمود.