مجتمع های قدیمی شهر خرم آباد تاییدیه آتش نشانی ندارند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد گفت: هیچ کدام از مجتمع‌های مسکونی، آموزشی، تجاری و پزشکی خرم‌‌آباد تاییدیه آتش نشانی ندارند، مگر واحدهایی که تازه ساخته شده و پس از دریافت پایان کار گواهی ایمنی را به آنها داده باشیم.

محمد میرزایی مقدم گفت: مجتمع‌های مسکونی، آموزشی، تجاری و پزشکی خرم‌‌آباد قدیمی هیچ‌کدام تاییدیه آتش نشانی را ندارند، مگر واحدهایی که تازه ساخته شده و پس از دریافت پایان کار گواهی ایمنی را به آنها داده باشیم.

وی ادامه داد: آتش نشانی خرم‌‌آباد ۳ بار اخطار را از طریق اداره پست به مجتمع‌های مسکونی، تجاری، آموزشی و پزشکی تحویل داده است اما متاسفانه هیچ اقدامی برای نصب سیستم اعلام حریق، اطفا حریق و کپسول آتش نشانی نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه دادستانی همکاری زیادی با ما داشته است به فارس می‌گوید: بعد از ۳ اخطار باید مقام قضائی ورود کند، چون شهرداری اهرم بازدارنده‌ای در دست ندارد.

میرزایی مقدم عنوان کرد: مستندات و مدارک اخطاریه‌ها را به شورای تامین ارائه کرده‌ایم و قرار است پس از مهلت یک ماهه که از ۱۰ بهمن شروع شده یک مجتمع تجاری، یک مجتمع آموزشی و یک مجتمع پزشکی پلمپ شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نمی‌شود یک مجتمع مسکونی را پلمپ کرد، پیشنهاد کردیم که با هماهنگی دستگاه قضا انشعاب آب، برق و گاز آنها قطع شود، چون ممکن است با هر اتفاق کوچکی یک فاجعه رخ دهد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌‌آباد تصریح کرد: بازدیدها از مجتمع‌ها ادامه دارد و قطعا به بازدید تالارها و باغ رستوران‌ها هم ورود خواهیم کرد.

میرزایی مقدم اظهار کرد: صاحب مجتمع‌های مسکونی، آموزشی، تجاری و پزشکی به بهبود ایمنی توجه کنند، ببینید ما در آتش نشانی خرم‌‌آباد با کمبود تجهیزات و نیروی انسانی و فرسودگی ناوگان مواجه هستیم، نردبان ۳۲ متری پاسخگوی طبقات بالا نیست.