پنج بیمارستان و مرکز درمان خصوصی لرستان در دست احداث

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر عمده خدمات درمانی در این استان توسط مراکز و بیمارستان های دولتی انجام می شود که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات بیشتر و رفاه بیماران ضرورت دارد.

بهرام دلفان تصریح کرد: عملیات اجرایی پنج بیمارستان و مرکز درمانی خصوصی استان در دست انجام و تامین اعتبارات این مراکز جهت تکمیل و بهره برداری در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهرگان، بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی فردوسی خرم آباد، بیمارستان امام رضای بروجرد، درمانگاه عمومی نور و مرکز جراحی محدود دورود هستند که بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهرگان خرم آباد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از سال ۸۲ کلنگ زنی شده و ارزش کنونی آن سه هزار میلیارد ریال است.

دلفان اظهار کرد: بیمارستان مهرگان خرم آباد جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند ۲هزار میلیارد ریال است که دارای ظرفیت اشتغالزایی حداقل ۵۰۰ نفر می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی فردوسی خرم آباد با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد از سال ۹۸ در حال انجام است.

وی افزود: ارزش کنونی این طرح چهار هزار میلیارد ریال که جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند پنج هزار میلیارد ریال است و ظرفیت اشتغالزایی آن یک هزار و ۵۰۰ نفر می باشد.

دلفان تصریح کرد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا(ع) بروجرد با ظرفیت اشتغالزایی ۲۵۰ نفر، ارزش کنونی ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال اجرا است.

وی گفت: این بیمارستان ، نیازمند حداقل سه هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و تجهیز است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به تازگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن مصوب شده و باید به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.

دلفان بیان کرد: درمانگاه عمومی نور خرم آباد در سه طبقه در حال انجام است؛ یک طبقه این درمانگاه آماده افتتاح شده و ۲ طبقه دیگر با ارزش کنونی یک هزار میلیارد ریال در حال انجام است و جهت تکمیل و بهره برداری نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین مرکز جراحی محدود دورود در هشت طبقه در حال انجام و نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری است و مجوز احداث بیمارستان خصوصی شاهین دورود اخذ شده است که در مرحله تعیین مکان و جانمایی قرار دارد.

دلفان عنوان کرد: با توجه به فرسودگی ساختمان، طرح توسعه بیمارستان توحید در راستای گردشگری سلامت تدوین شده و در حال پیگیری است.