لزوم آمایش رشته های تحصیلی دانشگاه های لرستان

استاندار لرستان گفت: آمایش رشته های تحصیلی دانشگاه های لرستان انجام و کارگروه های پژوهشی و تخصصی تشکیل شود.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار در جلسه سیاستگزاری هفته پژوهش در سالن جلسات استانداری بیان کرد: هفته پژوهش کارگروه آمایش رشته های تخصصی و تحصیلی مورد نیاز استان ایجاد شود و نتایج تدوین شده نیز درسیاستگذاری های پژوهشی و علمی سطح استان مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار متخصص باید کارشناس نیز وجود داشته باشد، مزیت های نسبی لرستان در مورد گردشگری یا صنعت داروسازی و دیگر رشته ها باید مورد تحقیق و توجه و در نهایت سرمایه گذاری قرار گیرند.

زیویار بر لزوم ایجاد تعامل در راستای مرجعیت علمی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه دراین راستا با تعامل های لازم به آمایش رشته ها بپردازند.

استاندار لرستان یادآور شد: طرح ها و فعالیت های هفته پژوهش با ارائه راهکارها و هم اندیشی از حالت تکراری و یکنواختی به طرح های نو و ایده های جدید تبدیل شود و ماحصل پژوهش به معنای نوآوری است.

زیویار با بیان اینکه اصل پژوهش بخش نوآوری و ایده های جدید است، گفت:ارائه یک نظریه نتیجه سالها مطالعه و تلاش است و در حالی که در مناسبات بین المللی جایگاه و نقش و اثرگذاری ایران و گفتمان مورد نظر انقلابی است فراتر از مرزها اثرگذار است و باید نشست های تخصصصی در این راستا برگزار شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: پژوهش باید بصورت تخصص و فنی در دانشگاه ها انجام شود و موازی کاری در دستگاه های اجرایی کیفیت تحقیق و پژوهش را کاهش می دهد.