تسهیلات ۵ میلیارد ریالی برای زوجین روستایی

قاب خبر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: تسهیلات ویژه قرض‌الحسنه پنج میلیارد ریالی به زوج‌های روستایی دهه ۶۰ در استان پرداخت می شود.

به گزارش قاب خبر: فریبا ولی پور عنوان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده با تاکید بر کمک به زوجین متولد دهه ۶۰، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه بین این معاونت، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به منظور پوشش بیمه زوجین دهه شصتی ساکن روستا به هر یک از این زوجین تا سقف پنج میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

معاون امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: این مبلغ شامل یک میلیارد ریال تسهیلات ازدواج (جدا از وام ازدواج جوانان)، ۲ میلیارد ریال خرید کالا و ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال است و افراد متقاضی باید ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت باشند.

ولی پور با اشاره به اینکه تاریخ تولد زوجین متقاضی باید از ۱ فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ باشد، افزود: زوجینی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که تاریخ عقد آنها از ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ است.

وی گفت: واجدین شرایط می توانند به منظور ثبت نام و دریافت تسهیلات به آدرس Https://women.iripo.ir مراجعه کنند.