ضرورت ترویج روحیه ایثار و مقاومت در جامعه

قاب خبر: مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با محوریت تجلیل از ایثارگران اداره‌کل تأمین اجتماعی استان، گفت: شأن و جایگاه ایثارگران جنگ تحمیلی و اشاعه فرهنگ تکریم، ترویج روحیه ایثار و مقاومت در جامعه ضروری است.

به گزارش قب خبر: منوچهر گودرزی بیان کرد: ایثارگران و جانبازان قهرمان واقعی و همیشگی این مرز و بوم و سند زنده حقانیت انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس هستند و باید همواره فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این بزرگواران الگوی خدمت به مردم باشد.

وی ادامه داد: ما در تأمین اجتماعی سعی کردیم قدری به اندازه یک قطره نشان دهیم که سعی می‌کنیم برنامه‌ای برگزار کنیم که گوشه کوچکی از زحمات شما در دوران دفاع مقدس را نشان دهیم.

گودرزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از چهار زاویه دفاع مقدس را تشریح کردند که لازم است به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اظهار کرد: ایثارگران انسان‌های جان برکفی هستند که طی سال‌های دفاع مقدس و تجاوز و تعرض دشمن، در خطوط مقدم جبهه قهرمانانه سینه خود را برابر گلوله‌های دشمن سپر کردند و در راه حفظ کیان اسلام و انقلاب جان، جسم و سلامت خود را تقدیم کردند.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی در لرستان ۱۳۷ هزار و ۸۳۵ بیمه شده اجباری دارد که این افراد در ۱۸ هزار و ۷۶۳ کارگاه فعال مشغول به فعالیت هستند.

گودرزی تعداد بیمه شده‌های خاص تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان را ۹۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۸۰۴ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: در مجموع ۲۳۵ هزار و ۸۵۰ نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی لرستان بوده و از خدمات مختلف آن بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۸۵ هزار و ۱۷۵ نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته در لرستان از خدمات تامین اجتماعی استان بهره‌مند هستند.

گودرزی بیان کرد: با احتساب افراد تبعه و خانواده آنان که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند در مجموع از کل جمعیت لرستان ۴۳ درصد معادل ۷۷۵ هزار و ۵۷۲ نفر با تامین اجتماعی در ارتباط بوده و از خدمات درمانی استفاده و یا مستمری‌ بگیر هستند.