حرکت تعاون روستایی در جهت تقویت تشکل ها و فعال نمودن آنها

قاب خبر: حمیدرضا جهان تیغ مدیرکل دفتر تجهیز و زیرساخت های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در سومین روز از سفر خود به لرستان با سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قاب خبر: جهان تیغ با تمجید از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی لرستان گزارشی مختصر از بازدیدهای خود از شهرستان های استان و  توانمندی ها و ظرفیت های شبکه ارائه داد و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار  مساعدت و پیگیری برای تامین  اعتبار از منابع بودجه ای استان جهت تعمیر و نگهداری و تجهیز زیرساخت های شبکه شد.

وی افزود: ما نیز در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تلاش می‌کنیم منابع لازم را بر اساس اولویت به بعضی زیرساخت های شبکه اختصاص دهیم و گزارش بازدیدهای چند روز اخیر و توانمندی های استان را در کمیته فنی مطرح خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ؛ شبکه تعاون روستایی را بازوی اجرایی وزارتخانه عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم شبکه تعاون روستایی را تقویت کنیم مطمئناً بخش زیادی از مشکلات کشاورزان را حل خواهیم کرد و انتظار بر این است تا تعاون روستایی استان، در جهت تقویت تشکل ها و فعال نمودن آنها حرکت کنند.

فتحی مدیر تعاون روستایی استان نیز گزارشی از فعالیت های شبکه تعاون روستایی استان در سال جاری  از جمله راه اندازی  ۴۹ مرکز خرید محصولات کشاورزی در سطح استان و خرید تضمینی بیش از ۱۳۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل ۱۲۷ هزار تن گندم ، خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۳ هزار ۵۰۰ تن ، دانه روغنی کاملینا ۲۲۰۰تن،  دانه روغنی گلرنگ ۲۱۰ تن و جو یک هزار تن ارائه داد.