شوراها باید زیرساخت های رفاهیات مردم را با هم افزایی فراهم کنند

قاب خبر: مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت:  هدف حاکمیت و اولویت ساختار اداری، ایجاد آسایش و رفاه و حفط منافع برای همه شهروندان است.

به گزارش قاب خبر: محمدرضا صمیمی در نشست ملی مشترک مدیران دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور بیان کرد: شوراها رکن چهارم کشور هستند که باید بر اساس ساختارهای تعریف شده در راستای رفاه و آسایش مردم تلاش داشته باشند و زیرساخت های رفاهیات مردم را با هم افزایی فراهم کنند.

وی ادامه داد: توسعه کمی بدون ارتقای کیفیت زندگی کافی نیست چراکه در این صورت امکان ایجاد آسایش و رفاه برای شهروندان وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور اظهار کرد:  هدف تمام مسئولان، ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است، همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور ایجاد رفاه بیشتر با مردم، یک نهاد مستقیم و بی واسطه هستند که وظایفی برای آنها در نظر گرفته شده است و دارای توقعات درستی نیز می باشند.

صمیمی عنوان کرد: حاکمیت شامل اموری است که منافع آن بی دریغ به همه مردم برسد بنابراین کار حاکمیت، ایجاد آسایش و رفاه و حفظ منافع برای همه شهروندان کشور می باشد و ساختار اداری نیز بر این اساس تعریف شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس انتخابات شورای روستا و شهر، و سلسله مراتب رییس، معاون و کارشناس در وزارتخانه ها و ساختار اداری تعریف شده است تا آسایش و رفاه شهروندان، با عملکرد مطلوب حاکمیت حاصل شود.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: شوراها رکن چهارم کشور هستند که باید بر اساس ساختارهای تعریف شده در راستای رفاه و آسایش مردم تلاش داشته باشند و زیرساخت های رفاهیات مردم را با هم افزایی فراهم کنند.

صمیمی گفت: تخصص، تجربه، مهارت، دانایی و زیرکی در انتخاب مدیران مهم است ؛ برخی در ساختار اداری به دلیل جو حاکم و برخی به دلیل بغض و کینه، له یا علیه دیگران اقدام می کنند که این رفتار زیبنده نیست.

وی ادامه داد: از طرفی دغدغه هایی نیز از سمت جامعه برای مدیران وجود دارد به نحوی که بی صبری در رابطه با کمبودها، عدم توجه به اولویت ها، عدم رعایت قانون، سو استفاده از موقعیت ها و جدایی مسوولان از همدیگر می تواند اثر بسیار مخربی در توسعه کیفی داشته باشد.

صمیمی عنوان کرد: اگر این دغدغه ها رفع نشود توسعه کیفی اثرگذار نیست بنابراین مدیران خوب باید دغدغه ها را برطرف کنند و با مانع شدن برای بحران؛ موجبات رفاه و آسایش مردم را فراهم سازند.