ضرورت ایجاد وحدت بین احزاب سیاسی لرستان

قاب خبر:  استاندار لرستان در دیدار با اعضای شورای وحدت استان گفت: ایجاد و حفظ وحدت بین احزاب سیاسی استان در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضروری است.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویاربیان کرد: باوجود تمام اختلاف سلیقه‌ موجود در تشکیلات‌ مختلف اما رسیدن به وحدت در سایه سلایق و نگاه‌های متفاوت مهم است.

وی انتخابات ۱۴۰۰ را یکی از متفاوت‌ترین انتخابات بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این دوره به دلایل متعدد و توطئه‌هایی که در کمین نظام قرار داشت به نوعی مشابه انتخابات بعد از کنار زده شدن بنی‌صدر و انتخاب شهید رجایی و مقام معظم رهبری بود.

زیویار با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر چهار شاخصه اصلی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات عنوان کرد: همه باید نسبت به این مولفه‌ها احساس مسئولیت و دقت نظر داشته باشیم تا افراد صالح و متعهد به انقلاب را انتخاب کنیم.

استاندار لرستان گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای وحدت از تلاش‌ و خدمات دولتمردان، حمایت و بر تقویت مشارکت مردمی در امور تاکید داشته باشند چراکه دولت، همت خود را بر تلاش شبانه‌روزی، رفع انباشت مشکلات و حتی پرداخت بدهی‌های دولت قبل متمرکز کرده است.

زیویار همچنین با اشاره به خدمات دولت‌های بعد از انقلاب، خواهان وحدت رویه همه سیاسیون استان و تمرکز بر رفع مشکلات انباشت شده لرستان شد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: احیای ۷۱ واحد اقتصادی لرستان مانند ماشین‌سازی لرستان، صنایع گهر دورود، آب معدنی مینو، ساخت لوله از الیاف و مجتمع فولاد خرم‌آباد در سال ۱۴۰۱ ، از مهمترین این پروژه‌ها است همچنین تکمیل و بهره‌برداری از برخی پروژه‌ها و ظرفیت‌های صنعتی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی، سیمان سفید ازنا، نساجی بروجرد و شیرخشک با همکاری و حمایت دولت محقق شد.

زیویار تاکید کرد: اعتبارات اختصاص یافته به پروژه‌های عمرانی در دولت سیزدهم قابل مقایسه با دولت قبل نیست به نحوی که طی حدود ۲ سال گذشته دست کم ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نقد در اختیار پروژه‌های عمرانی لرستان قرار داده شد و تکمیل پروژه‌ها نتیجه توجه دولت به استان است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه منابع بانکی این استان سال گذشته ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بوده است اضافه کرد: این در حالیست که مصارف منابع بانکی استان به ۴۹۰ هزار میلیارد ریال رسید و این امر نشان‌دهنده اهمیت لرستان برای دولت می باشد.

زیویار همچنین بر تداوم برگزاری جلسات با احزاب تاکید کرد و افزود: امید می رود این امر به ایجاد فضای همدلی و وفاق برای آبادانی این خطه تبدیل شود.