بررسی و نظارت مدوام کیفیت آب شرب توسط ۱۹ آزمایشگاه

قاب خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پايش وضعيت منابع آب شرب شهروندان از طريق نمونه ‌برداري و آناليزهاي فيزيكي، شيميايي و ميكروبي از منابع آب چشمه و چاه، مخزن و شبكه توزيع در سالي كه گذشت در اولويت خدمات اين امور قرار داشت.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان بیان کرد: تامین پایدار آب شرب سالم و بهداشتی یکی از رسالت های فعالان صنعت آبفا به شمار می آید.

وی ادامه داد: مسلم است که فعالان صنعت آبفا با همکاری و تعامل با دستگاه های ذیصلاح مانند مراکز بهداشت استان، تمام شاخصهای کیفی آب شرب را رعایت می کنند و آب شرب سالم و بهداشتی با رعایت تمام استانداردهای لازم در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش  به کیفیت مطلوب و استاندارد  آب شرب تولید شده در استان گریزی زد و گفت: مردم در تمام اقصی نقاط استان اعم از شهرها و روستاها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه های نظارتی برکیفیت آب شرب در استان، آبفای لرستان با داشتن ۱۹ آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ آزمایشگاه آب در استان دارای گواهی نامه ۱۷۰۲۵ است افزود: آبفای استان  با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیروهای متخصص توانست فرایند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را به خوبی انجام دهد که این امر در نهایت منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه ۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور شد.

اکبریان  اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲تاکنون  در بخش شهری تعداد ۶۲۴ آزمون باکتریولوژی ، ۱۴۱۱۶ آزمون کلرسنجی، ۱۲۸۶۵  آزمون کدورت سنجی و ۶۳۰ آزمون HPC توسط آزمایشگاه های سطح استان انجام گردید.همچنین در در بخش روستاها تعداد ۴۳۵۶ آزمون باکتریولوژی ، ۱۷۲۲۱۱ آزمون کلرسنجی، ۲۱۰۶۵۲ آزمون کدورت سنجی و ۳۵۱۳ آزمون HPC توسط آزمایشگاه های سطح استان انجام گردید.اضافه می شود که ۱۵۰۰ پارامتر شیمیایی و  ۶۰۰ پارامتر فلزات سنگین بر روی آب تولیدی شهر و روستا انجام شده است.

اکبریان اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب شمرد و گفت: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش، تعداد ۵۵ باب مخزن آب  مورد شستشو و گندزدایی قرارگرفت .