دین و مذهب، بزرگترین قدرت ها هستند

قاب خبر: نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در محفل نورانی و در جمع هیات مذهبی انصارالحسین دانشگاه علوم پزشکی استان؛ قدرت دین و قدرت مذهب را بزرگترین قدرت ها در طول تاریخ دانست.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر:  ️آیت اله هاشم نیازی بیان کرد: انبیا نقش هدایتگری و موعظه را برای انسان برعهده داشته و انسان همواره باید به خداوند توکل کند و با پذیرش پند و موعظه انبیا و همچنین با صبر و حلم ، متانت و سعه صدر ، خودش را از خواب غفلت نجات بدهد ؛ زیرا تمام مشکلات بشری بخاطر تکبر و غرور ، غفلت از دین و بداخلاقی هاست .

وی دانش همراه با شرح صدر را مایه آراستگی انسان ها دانست و گفت : پرده های غفلت ، نمی گذارند که ایمان در وجود انسان ها تبدیل به یقین شود و با کسب دانش و آگاهی است که انسان به آراستگی و آرامش درونی دست می یابد و دانش ، کسب هر علمی در هر زمینه ای را نیز شامل می شود .

آیت الله نیازی با اشاره به سجایای اخلاقی ائمه اطهار (ع)  افزود : خدا می داند که اهل رسالت و هدایت بشر را ، از کدام خاندان انتخاب نماید که با بصیرت ، دانش و وارستگی که در آنان وجود دارد ؛ بتواند هدایت بشر را برعهده بگیرد .

وی شخصیت امام حسین ( ع) را یک شخصیت جهانی دانست و گفت : امام حسین( ع) دارای یک شخصیت جهانی است که در دفاع از دین ، آزادگی و برقرای عدالت ، از یک سری شعائر اخلاقی استفاده کرد که این شعارها در تمام ادیان دنیا ، پذیرفته شده است و از مقبولیت خاصی برخوردار اند .

وی گفت : شخصیت ها و نویسندگان مطرح جهان که نهج البلاغه را مطالعه کرده اند ؛ صدای علی را صدای عدالت می دانند و ما باید به داشتن چنین امامانی و به دین و مذهب خود افتخار کنیم .