الزام تولیدکنندگان به صادرات محصول از طریق گمرک

قاب خبر: استاندار لرستان صادرات استان را از پایه‌های اساسی مدیریت لرستان برشمرد و بر ایجاد پایانه صادراتی در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر:  فرهاد زیویار در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال جاری، بیان کرد: صادرات غیرنفتی یکی از پایه‌های اساسی مدیریت در استان است.

زیویار عملکرد صادرات غیرنفتی استان را در یک سال و نیم گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: این عملکرد قابل مقایسه با ۴ -۵ سال گذشته نیست و حاصل همراهی دستگاه‌های متولی است و باید استمرار و ارتقا داشته باشد.

استاندار لرستان با تاکید بر راه‌اندازی پایانه صادراتی استان گفت: فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی که بنا به دلایل مختلف دچار انفعال شده‌اند باید مد نظر قرار گیرد و تعامل میان دولت و بخش خصوصی در استان بیش از پیش باشد.

زیویار با تاکید بر اینکه هرگونه الزام و اجباری که امکان آن در استان فراهم است لحاظ شود تا صادرات کالا از گمرک لرستان رونق یابد، گفت: در این زمینه برای تامین زیرساخت‌ها اقدامات و همکاری‌های لازم، صورت خواهد گرفت.

زیویار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی، دامی، صنعتی و معدنی استان با همکاری اتاق بازرگانی تحقق یابد تاکید کرد: کمیته پایش صادرات استان با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شود.

استاندار لرستان افزود: برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی لرستان و حضور تولیدکنندگان استان در نمایشگاه‌های عراق، روسیه، بلاروس تقاضاهایی وجود دارد که مذاکرات بین دو بخش صورت گرفته و آمادگی حضور در این نمایشگاه‌ها وجود دارد.