ضرورت افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز شهری

قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در مراسمی به مناسبت هفته هوای پاک (۲۴ الی ۳۰ دیماه ۱۴۰۱) با شعار « تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» زنگ هوای پاک در مدرسه شهید آوینی خرم آباد نواخته شد.

به گزارش قاب خبر: علی سالاروند، هدف از نامگذاری یک روز در تقویم ملی به نام هوای پاک را جلب توجه همگانی به موضوع هوای پاک به عنوان مهمترین عامل در داشتن یک زندگی سالم عنوان کرد.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، بیان کرد: پدیده هایی مانند وارونگی دما، استفاده زیاد از خودروهای شخصی و عدم استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی از دلایل اصلی آلودگی هوا خصوصا در شهرهای بزرگ هستند.

سالاروند؛ لرستان را استانی متاثر از پدیده گرد و غبار دانست و عنوان کرد: باید برای کاهش اثرات آلودگی هوا ناشی ا پدیده گرد و غبار نسبت به درختکاری با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز شهری اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اظهار خرسندی از ارتقاء فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان ، گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی از اصلی‌ترین جوامع هدف در اجرای برنامه‌های زیست محیطی و ترویج فرهنگ محیط زیست در جامعه هستند.

مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود و دکلمه در خصوص محیط زیست، ارائه نقاشی گروهی با موضوع هوای پاک و نشان دادن تفاوت‌های هوای پاک و هوای آلوده، برگزاری مسابقه طناب کشی و کاشت بذر درخت بلوط ادامه پیدا نمود.

در حاشیه این مراسم کاردستی و آثار زیست محیطی ساخته شده دانش آموزان مدرسه شهید آوینی از مواد دور ریختنی به نمایش گذاشته شد.