تثبیت اشتغال ۵ هزار ۵۶۱ کارگر در ۱۵ واحد اقتصادی مشکل دار

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت : در 4 ماهه سالجاری 15 واحد اقتصادی مشکل دار در استان بررسی و مورد حمایت قرار گرفتند .

به گزارش قاب خبر: علی جهانی با بیان اینکه به‌دنبال اشتغال و حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی می باشیم ، اظهار کرد : استفاده از ظرفیتهای استان چه در بخش نیروی انسانی و اقتصادی یکی از ضروریات توسعه و پیشرفت است که در مرحله توید باید به مردم بری حمایت از تداوم چرخه تولید از کالاهای داخلی و مصرف تولیدات داخلی استفاده کنند چراکه یکی‌از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی مصرف کالاهای ملی است.

وی شناسایی و حل مشکلات موجود بنگاههای اقتصادی و تولیدی را اولویت اصلی حفظ اشتغال و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار در استان عنوان کرد.

جهانی تصریح کرد: تمام تلاش و توان خود را جهت رفع مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی برای ایجاد اشتغال و تسهیل شرایط و تقویت زیرساخت‌ها می گذاریم و مهمترین مسئله در موفقیت در این کار همکاری و همراهی و مساعدت همه دستگاههی اجرایی ، نهادها ، کارآفرینان و تشکلهای مردمی است تا بتوان فضای کسب‌ و کار در استان را بهبود بخشید و تحرک ایجاد کرد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در ۴ ماهه امسال با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و بانکها ۱۵ بنگاه اقتصادی و تولیدی مشکل دار مورد بررسی قرار گرفت ، گفت : مشکلات این واحدهای اقتصادی در قالب کمیته زیرمجموعه کارگروه اشتغال لرستان و با حضور مجری طرحها، بانک عامل و دستگاههای تخصصی در ۱۴ جلسه در این ۴ ماهه سالجاری مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم جهت حمایت و رفع مسائل و مشکلات آنها اتخاذ گردید.

جهانی افزود : عمده مشکلات این بنگاههای اقتصادی شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، جلوگیری از قطع برق، مشکلات مرتبط با محیط ‌زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تامین اجتماعی بود که با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط مرتفع گردید .

مدیر کل تعاون وکار ورفاه امور اجتماعی لرستان به حفظ اشتغال این واحدها با رفع مشکلاتشان اشاره کرد و اظهار کرد : با احیاء این تعداد واحد اقتصادی و تولیدی  و رفع مشکلات این طرحها زمینه تثبیت اشتغال تعداد ۵ هزار ۵۶۱ کارگر ایجاد شد.

وی با تاکید به اینکه همراهی  وهمکاری همه دستگاه ها منجر به ایجاد اشتغال می شود افزود: بایستی نگاه به ظرفیت بخش خصوصی را نادیده نگیریم و تشکلهای بخش خصوصی و کارآفرینان و خلاقان و افراد داری ایده و باید در نشست ها و جلسات مربوط به توسعه اقتصادی استان حضور داشته باشند و از نظرات علمی و توان مالی آنها بخصوص برای ایجاد طرح ها و کمک به واحد های راکد و نیمه تعطیل استفاده کنیم چون قدرت رایزنی و دید اقتصادی آنها بیشتر است.

جهانی استفاده از ظرفیت دانشگاه ها درجهت حل مسائل مشکلات بنگاه های اقتصادی راموثر دانست وگفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه موضوعات تحقیقات ، پایان نامه ها و پژوهش خود را روی بنگاه های اقتصادی و مسائلی که منجر به شکست این واحدها می شود قرار دهند تا راهی برای پیشگیری و یا رفع مشکلاتشان بکار برد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تلاش های زیادی در گذشته برای برون رفت از مشکلات در استان نشده است تصریح کرد: سرمایه های خدادادی و طبیعی زیادی در استان که نگاه ویژه ای به آنها نشده سرمایه انسانی متخصص نیز یا بی توجهی از استان خارج شده اند که امیدوارم با کار جهادی و انقلابی در این زمینه واحدهای اقتصادی و تولیدی راکد را فعال یا توسعه دهیم وطرحهای تعطیل از رکود خارج کنیم.