یادمان شهید چاغروند نگینی در غرب کشور

قاب خبر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: یادمان شهید چاغروند در مسیر زیارتی سیدالشهدا نگینی در غرب کشور است.

به گزارش قاب خبر:  حجت الاسلام والمسلمین هبت اله هاشمی، در مسیر زیارتی اربعین با حضور در منطقه دهلران و زیارت یادمان شهید چاغروند از شهدای لرستان، اظهار کرد: شهید چاغروند از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همان روزهای اول جنگ همراه دو نفر از همرزمانش با بالگردی که دنبال کارهای امدادی بودند به اسارت در آمدند و به طرز فجیعی به شهادت رسیدند و تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از همان ابتدا بیمه کردند.

وی از شهید چاغروند به عنوان مظلوم ترین شهید جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: مظلوم از آن جهت که در حق ایشان ظلم شد و هیچ وقت چهره واقعی، رشادت های این شهید قبل از انقلاب، مبارزات، خانواده و سبک زندگی این شهید والامقام معرفی نشد و به زوایای اخلاقی، علمی و جهادی او اشاره نشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ادامه داد: ذبیح لرستان کسی بود که در همان روزهای اول که ندای امام راحل بلند شد خودش را نشان داد و یک سال از ازدواجش نگذشته بود که طعم شهادت را چشید و نزدیک دو سال از انقلاب نگذشته بود که به سالار شهیدان پیوست و خودش را برای همیشه در این مکتب تثبیت کرد.

وی بیان کرد: این یادمان در مسیر زیارتی سیدالشهدا نگینی تاریخی در غرب کشور است.