گردهمایی کودکان عاشورایی در لرستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: گردهمایی کودکان عاشورایی همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: رضا داوری تصریح کرد: امروز سوم ماه محرم متعلق به حضرت رقیه (س) کودک خردسال امام حسین (ع) است که در این راستا گردهمایی «کودکان عاشورایی» هم‌زمان با سراسر کشور از سوی اداره کل و مراکز کانون پرورش فکری استان و همه شهرستان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی در میان کودکان و نوجوانان و تبیین دستاوردهای قیام حسینی برای آینده‌سازان ، از اهداف برگزاری این گردهمایی است.

داوری افزود: با حضور کودکان و نوجوانان در مسجد جوادالائمه (ع) شهر خرم‌آباد برگزار شد و شامل مداحی، دکلمه خوانی، شعرخوانی کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ادامه داد: برنامه‌های ماه محرم و صفر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با یاد حسین تابستانت را بساز» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تلاش می شود در ۲ ماه محرم و صفر که مصادف با ایام تابستان است، برنامه‌های اوقات فراغت و تابستانه کودکان و نوجوانان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آنها با وقایع محرم، شخصیت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا آشنا شوند.