چتر بیمه برای مادران غیرشاغل روستایی و عشایری لرستان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

به گزارش قاب خبر: فریبا ولی پوری در حاشیه برگزاری جلسه طرح جوانی جمعیت، عنوان کرد: مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح هستند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.
ولی پوری تصریح کرد: این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.