پیوستن رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به پویش ملی سلامت

پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماریهای قلبی عروقی و دیابت در ارتقاء سطح سلامت شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان صبح روز سه شنبه پنجم دیماه با حضور در مرکز جامع سلامت اسدآبادی شهرستان خرم‌آباد ضمن بازدید از واحدهای مختلف این مرکز با اندازه‌گیری فشار خون و قند خون به پویش ملی سلامت پیوست

بهرام دلفان با دعوت از مردم استان برای پیوستن به پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت گفت: پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیربویژه بیماریهای قلبی عروقی و دیابت در ارتقاء سطح سلامت شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است و همه افراد ۱۸ سال و بالاتر برای آگاهی از سلامت خود می توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت منطقه ی سکونت خود به صورت رایگان غربالگری فشار خون و دیابت انجام دهند.

وی افزود: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا ۱۵دی ماه ادامه خواهد داشت و تاکنون در بین استان‌های کشور در رتبه ۱۱ پویش ملی غربالگری قرار داریم که از نظر آماری رتبه قابل قبولی است .

معاون فنی مرکزبهداشت شهرستان خرم‌آباد که در این بازدید رئیس دانشگاه را همراهی می‌کرد ، گفت :جمعیت گروه هدف شهرستان خرم‌آباد ۳۰۲ هزار نفر میباشد که از این تعداد تا کنون ۲۰۴ هزار نفر غربالگری شده اند .

صادق رازانی با تاکید بر لزوم مشارکت‌های بین بخشی و مردمی در اجرای بهتر طرح پویش سلامت، افزود: پویش ملی سلامت در راستای پیشگیری محوری و برنامه ملی سلامت خانواده است و با ارتقای آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، تشخیص زودرس و کنترل این بیماری‌ها امیدواریم مردم نیز پای کار بیایند تا از اجرای این طرح نیز نتایج مطلوبی حاصل شود

معاون فنی مرکزبهداشت خرم آباد افزایش نسبی شناسایی ،مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون را از اهداف پویش ملی سلامت عنوان کرد‌.