پیشرفت ۶۰ درصدی هنرستان هنرهای زیبا در خرم آباد

اختصاصی قاب خبر: پروژه هنرستان هنرهای زیبا در منطقه گلدشت شهر خرم آباد بالغ بر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در نشست با خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی پروژه تالار مرکزی خرم آباد، اظهار کرد: این پروژه عمرانی در طی ۱۰ سال گذشته کاملا راکد بوده است. به گونه ای که از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.

منصور احمدی افزود: اما این در حالی است که این پروژه از سال ۱۴۰۱ تاکنون به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دست پیدا کرده است.

احمدی در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر پروزه های فرهنگی این اداره کل گریزی زد و گفت: هنرستان هنرهای زیبای گلدشت نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که خوشبختانه در طی یکسال اخیر به پیشرفتی بالغ بر ۶۰ درصد رسیده است و درصدد هستیم تا بتوانیم این پروژه را زودتر به اتمام و بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در صورت راه اندازی یک پایگاه بسیار توانمند فرهنگی و هنری در جنوب شهر خرم آباد خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: با این تفاسیر ۳ هنرستان هنرهای زیبا در استان خواهیم داشت که دو واحد در خرم آباد و یک واحد در بروجرد فعال می باشد. و هنرمندانی در آینده خواهیم داشت که فرهنگ و هنر را به صورت آکادمی آموخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی زمان بر است، تصریح کرد: در این راستا تبیین، گفتمان، گفت‌وگو ، انتقاد ، انتقاد پذیری و… لازم است.

احمدی با اشاره به برگزاری پنج جشنواره ملی فیلم فجر و جشنواره استانی شعر، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در استان، تصریح کرد: در شرایط خاصی در تنگنا بویدم اما برخلاف جنگ‌های ترکیبی رسانه‌ای هنرمندان مقداری از نظام فاصله گرفتند اما خوشبختانه همه پای کار آمدند و شروع میمونی داشتند.

وی گفت: به گونه ای که در جشنواره هنرهای تجسمی ۱۲۰ نفر حضور داشته و ۱۸ گروه تئاتر و چندین گروه موسیقی حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به تالیف ۴۰۴ کتاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه مهندسی فرهنگی ابزار کتاب ستون اساسی است. در حوزه کتاب، نشر و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار، حضور جشنواره‌های هنری به همین اندازه تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: محافل انس با قرآن، رویدادها و برنامه‌های قرآنی به صورت جامع و تاثیر گذار برای اولین بار در نقاط محروم برگزار شده است، علاوه بر این رویدادهای شهید سلیمانی، زیست عفیفانه، قرآنی و … نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: سفر وزیر را خواهیم داشت که حضور اهالی رسانه در این سفر لازم است که نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه و … به وزیر معرفی و آنها را به منصه ظهور برسانیم تا بتوانیم در راستای پیشبرد طرح ها، برنامه ها و پروژه ها اعتبارات خوبی را جذب نماییم.

احمدی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع خانه مطبوعات نیز اشاره کرد و گفت: وجود یک تشکل منسجم، پویا‌ و تأثیرگذار خواسته ما و شماست، اما همچنان جای خالی خانه مطبوعات وجود دارد. اما وضعیت فعلی خانه مطبوعات مطابق خواسته ما نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات تشکل غیردولتی بوده و وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نظارتی است. انتخابات طبق اساسنامه باید تحت نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، تمام اقدامات ما بر این بوده که این خانه مطابق میل اصحاب رسانه باقی بماند. زیرا وظیفه ما حفظ خانه مطبوعات است، اگر از بین برود ضربه بزرگی به جامعه رسانه‌ای وارد خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ابتدای سال گذشته کشور دستخوش یک سری ناهنجاری‌ها شد و متأسفانه تعدادی از اصحاب رسانه حرکاتی عدم تطابق با قانون داشتند.

وی افزود: انتخابات خانه مطبوعات نیز برگزار شد اما متاسفانه منتج به نتیجه نشد ، هیچ اقدامی در به ثمر ننشستن انتخابات فراقانونی نبود، قانون انتخابات خانه مطبوعات کشور در حال اصلاح است و انتخابات جدید براساس آن برگزار می‌شود. تمام توان و تلاش ما بر این است که تا پایان ماه جاری انتخابات خانه مطبوعات برگزار شود.

احمدی اظهار کرد: اینکه انتخابات برگزار و خانه مطبوعات احیا شود خواست همه ماست، ما به تعهد و تخصص پیشکسوتان و پویایی و جسارت جوانان نیاز داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به عدم استقبال از برگزاری کارگاهها نیز گریزی زد و گفت: متأسفانه بسیاری از شکایات و گلایه ها از خبرنگاران این است که نقد سالم نیست.

وی تصریح کرد: در این زمینه بر حسب وظیفه ، کارگاه‌های مکرر سواد رسانه‌ای برگزار شد اما متاسفانه مورد استقابل خبرنگاران واقع نشد و همین امر باعث بی میلی و بی رغبتی در برگزاری کارگاهها می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تمام تصمیم‌گیری‌های راهبردی، دراز مدت و کوتاه مدت را با مشورت پژوهشگران صاحب کسوت و اندیشه در آن حوزه انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: در حوزه تئوری قوی هستیم اما از نظر برنامه، راهبرد و اقدام دارای کاستی و نقصان هایی هستیم.

احمدی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و… ، اظهار کرد: سال گذشته ۷۵۷ برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به فضای مجازی نیز گریزی زد و عنوان کرد: فضای مجازی بستری است که مدیریت کردن آن خیلی سخت شده است.

وی ادامه داد: خیلی از این گروه‌ها، کانال‌ها، تحلیل‌ها و نقدها با نام مستعار هستند.

احمدی گفت: تنها راه درمان فضای مجازی، حضور حداکثری اصحاب انقلاب است و در صورت عدم حضور خبرنگاران و خالی بودن میدان، دشمنان آن را اشغال و حمله می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین به موضوع آگهی های دولتی اشاره و تصریح کرد: آگهی‌هایی که ادارات تخطی می‌کنند و قانون میم الف را رعایت نمی‌کنند، مدیرکل آن دستگاه را به بازرسی استانداری معرفی کردیم و از طرف نهادهای نظارتی و قانونی آنقدر پافشاری می‌کنیم که قانون رعایت شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ها و ریل‌گذاری‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان طبق سیاست‌های ابلاغی دولت و وزارت مطبوع است.