پیشرفت ۵۷ درصدی جهاد آبرسانی به روستاهای لرستان

قاب خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: طی هفت ماه گذشته میزان پیشرفت طرح جهاد آبرسانی در استان از ۳۳ درصد به ۵۷ درصد رسیده که نشان از اهتمام ویژه عوامل این طرح در آبرسانی به روستاهای محروم لرستان دارد.

به گزارش قاب خبر: یاسر اکبریان  با قدردانی از تلاش های مجموعه شرکت آبفا و بسیج سازندگی سپاه استان به نمایندگی از قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: سرعت طرح جهاد آبرسانی در استان مطلوب است و تلاش خواهیم کرد تا پایان سال، ۷۰ روستا از مجموع روستاهایی که در قالب طرح تعریف شده اند ، به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب مابقی روستاهای تعهد شده هم تا پایان دولت سیزدهم صورت می گیرد، افزود: با رایزنی های صورت گرفته در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش می شود تعداد روستاهای برخوردار از این طرح افزایش یابند که پیش بینی ما بر این است که این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اقدامات پیش بینی شده  در این طرح اشاره کرد و گفت: احداث ۶۴ باب مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفر ۱۰ حلقه چاه، اجرای ۲۶۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۲۰ کیلومتر اصلاح و شبکه توزیع آب و تجهیز ۲۳ ایستگاه پمپاژ از جمله این موارد هستند.