پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سربازان وظیفه دارای کارت مهارت

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه امسال ۱۱۵۰ سرباز در استان آموزش مهارتی می‌بینند، گفت: سربازانی که کارت مهارت‌ می‌گیرند تسهیلات ۱۵۰ میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه به آنها داده می‌شود تا شغل برای خود ایجاد کنند.

سردار نعمت‌الله باقری بیان کرد: مسابقه مهارت‌آموزی سربازان روز دهم مرداد در سطح شهرستان‌ها و روز هجدهم مرداد در سطح استان برگزار می‌شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

وی در ارتباط با اهمیت مهارت‌آموزی سربازان وظیفه توضیح داد: چند سالی است که در نیروهای مسلح بر مبنای فرمان مقام معظم رهبری در بحث توجه به سربازان اتفاق خوبی افتاد و آن هم بحث مهارت‌آموزی سربازان است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: همه سربازانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند در پایان خدمت باید یک مهارت را بیاموزند به‌گونه‌ای که توانایی لازم را داشته باشند تا پس از خدمت سربازی یک شغل برای خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: این کار در دو قسمت اتفاق می‌افتند؛ قسمت اول آموزش است که تقریباً یک ماه آموزش می‌بینند و در گام بعدی مهارت‌آموزی عملی در محیط کار است که بخشی در خود نیروهای مسلح بوده و سرباز در جای تخصصی بکار گرفته می‌شود تا پس از پایان خدمت سربازی فرد دو سال سابقه کاری نیز داشته باشد.

سردار باقری گفت: صدور گواهی مهارت و همچنین چکیده کاری از دستاوردهای شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی برای سربازان است.

وی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان را پر اهمیت برشمرد و افزود: در واقع در دو حوزه اتفاق خوب می‌افتد؛ یکی دغدغه مهارت‌آموزی است که پس از خدمت بدون دغدغه می‌تواند وارد بازار کار شود. موضوع دوم در راستای کاهش اشتغال است که باتوجه‌به اینکه لرستان از استان‌های دارای بیشتری بیکاری است این دوره‌ها می‌تواند به کاهش بیکاری نیز کمک کند.

فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: سربازانی که مهارت‌آموزش می‌بینند تسهیلات ۱۵۰ میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه به آنها داده می‌شود که می‌توانند شغل برای خود ایجاد کنند.
وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰۰ سرباز را آموزش دادیم و از مجموعه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) یک سرباز توانست در کشور رتبه اول تعمیر تلفن همراه را کسب کند.

سردار باقری اظهار کرد: امسال آموزش هزارو ۱۵۰ سرباز سهمیه ما در مجموعه‌های سپاه در لرستان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در بحث فنی و حرفه‌ای در ۵ ماه گذشته یک مرکز آموزشی مهارتی پیشرفته را در دهکده حمزه سیدالشهدا خرم‌آباد ایجاد کنیم که طرفیت بسیار خوبی برای مهارت‌آموزی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در این مرکز آموزشی مهارتی در گام اول آموزش سربازان و در گام‌های بعدی آموزش خانواده‌های پاسدار و بسیجیان و استفاده عموم مردم را خواهیم داشت.

وی افزود: پس از آموزش‌ها در مرکز ما آزمون به صورت آنلاین از داوطلبان و افراد آموزش دیده انجام می‌شود و افراد قبول شده مدرک مهارتی دریافت می‌کنند.

سردار باقری با بیان اینکه آزمون‌های مهارت آموزی از سربازان گرفته می‌شود، عنوان کرد: آزمونها در چهار مرحله شهرستان، استان، سازمانی(سپاه) و مرحله کشوری با حضور همه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی تعداد رشته‌های مهارتی که آزمون از آنها گرفته می‌شود را ۲۰ رشته برشمرد و گفت: آمادگی جسمانی، حفاظت فیزیکی، کمک‌های اولیه، تعمیرات موبایل، برنامه نویسی، برق کاری ساختمان و خودرو، سرویس خودرو، تعمیر آبگرمکن، درب و پنجره سازی، خیاطی، نانوایی و آشپزی سنتی از رشته‌های آموزشی است.

سردار باقری عنوان کرد: در قالب این آزمون‌ها یک سری امتیازات از جمله مرخصی تشویقی، اهدا جایزه نقدی و سفرهای زیارتی برای سربازان در نظر گرفته شده است.