وجود ۲ هزار و ۵۰۰ کودک دارای سوء تغذیه در لرستان

قائم مقام کمیته امداد لرستان گفت: دو هزار و 500 کودک در سطح استان سوء تغذیه دارند و این تعداد تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

به گزارش قاب خبر: بهزاد مرادی در جلسه هم افزایی و رفع مشکلات بیمه ای با مدیرکل بیمه سلامت استان، بیان کرد: طرح سو تغذیه برای کودکان زیر ۵ سال در دستور کار است و کودکانی که دارای سوءتغذیه هستند با تایید وزارت بهداشت تحت پوشش قرار خواهند گرفت و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: کمیته امداد لرستان دارای ۹۸ هزار خانواده با ۲۱۰ هزار نفر تحت پوشش است که تقریباً ۹۹ درصد آن ها تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

مرادی ادامه داد: در این راستا ۵۰ هزار نفر در صندوق شهری و ۱۶۰ هزار نفر از روستاییان می باشند که از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

 

وی گفت: در بحث بهداشت درمان فعالیت های متفاوتی برای جامعه هدف وجود دارد که در این زمینه آموزش های لازم در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی و فردی و ارتقا شاخص های بهداشتی برای مددجویان صورت گرفته است.

مرادی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۷۴ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد، تصریح کرد: جامعه هدف ما در وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارد و عدم آگاهی از ظرفیت قانونی مشکلی دیگری است که در این زمینه وجود دارد.