وجود ۱۱۵ واحد صنعتی پلاستیک و پلیمر در لرستان

قاب خبر: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان در نشست هم اندیشی شناسایی BDS قالبسازی در  پارک علم و فناوری  استان، گفت : به دلیل اهمیت بالای شرکت‌های کوچک و متوسط در رشد اقتصادی هر کشور و منطقه و لزوم توجه به این بخش از اقتصاد، توسعه از طریق ابداع خوشه‌ای نقش محوری و بارز در سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر:  فرزاد محمدی ادامه داد: از مجموع ۱۲۹۰ واحد بهره‌برداری ۱۱۵ واحد مربوط به واحدهای صنعتی پلاستیک و پلیمر با اشتغال‌زایی ۲۷۰۰ نفر و اهداف توسعه خوشه‌های صنعتی افزایش بهره‌وری، کاهش ریسک، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات است.

وی ادامه داد : قالب یکی از ابزارهای تولید انبوه است. به کمک قالب سازی و  فرآیند تزریق پلاستیک ، می توان به تعداد بالا محصول نهایی مشابه یکدیگر تولید کرد. .

عامل توسعه خوشه پلاستیک لرستان عنوان کرد :  تنوع در تولید یکی از بهترین روش های جلب مشتری می باشد که جهت محقق نمودن این موضوع برای فرایند تزریق پلاستیک نیاز به قالب است.

خورشیدوند بیان کرد: در خوشه قالب ها از استان تهران و اصفهان و یا از کشور چین  با هزینه های تقریبی بیش از ۵۰۰۰ میلیون ریالی تهیه می شوند بررسی امکانات و دانش استان جهت بومی سازی دانش و تولید در داخل استان امری ضروری می باشد.

حیدری نماینده شرکت نگین  ضمن اعلام همکاری با خوشه پلاستیک جهت رفع نیاز صنعتگران و کاهش  ارز بری حاصل  از واردات قالب از چین بیان نمود که ۹۰ درصد قالب های کشور وارداتی است درصورتی که قالب های با کیفیت بهتری در کشور تولید می گردد

همچنین در این نشست پیرداده مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری لرستان واحدهای فناور را پتانسیل توسعه استان دانستند و همکاری واحد های فناور و صنعت استان را راهکار توسعه استان برشمردند