واگذاری ۴۹۹ هکتار اراضی کشاورزی برای اجرای طرح

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: لازم است با تغییر رویکرد و رویه و جهت دهی به امورات از امکانات موجود نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی با اشاره به واگذاری اراضی ماده ۳۳ در سال گذشته، بیان کرد: ۳۴۴ طرح به مساحت ۴۹۹ هکتار واگذار شده است، که ۱۶۱ طرح طوبی به مساحت ۲۶۱ هکتار، ۱۳۲ طرح کشاورزی به مساحت ۱۳۰ هکتار و ۵۱ طرح صنعتی به مساحت ۱۰۸ هکتار واگذار شده است.

شاهرخی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۲۷۵ پرونده در کمیسیون تبصره یک ماده یک مطرح شده است که از این تعداد با ۲۳۶ مورد به مساحت ۱۵۶ هکتار موافقت و با تعداد ۳۹ مورد به مساحت ۱۰ هکتار مخالفت شده است.

وی تصریح کرد: در کمیسیون رفع تداخلات در سال گذشته، تعداد ۱۰۸ پلاک به مساحت ۲۰۰ هزار و ۲۵۶ هکتار در این کمیسیون مطرح شده که در نتیجه رسیدگی به این پرونده ها ۶ هزار و ۳۰۲ هکتار از ملی کسر و ۶۷۲ هکتار به ملی اضافه شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی ویژه بهره برداران برای ۲ هزار و ۵۸۵ نفر، برگزاری همایش و سمینار به جهت استفاده ۶۹۴ نفر، ۱۶ مورد پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به میزان ۱۵ دقیقه از جمله اقدامات این حوزه بوده است.

میردریکوند بیان کرد: همچنین آموزش پرسنل مدیریت به تعداد ۱۲۰ نفر، تغییر کاربری های شناسایی شده۱,۲۴۹ مورد به مساحت ۱۳/۷ هکتار اخطار توقیف عملیات ۱۳۶۵ مورد، قلع و قمع بنا به تعداد ۱۷۸ مورد به مساحت ۱۹/۰۳ هکتار، تعداد پرونده های منجر به صدور رای ۱۱۱ مورد که ۵۵ مورد له و ۵۶ مورد علیه از دیگر اقدامات بوده است.