هزینه کرد ۲۴ میلیارد ریال برای درمان مددجویان سالمند لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: امسال برای درمان مددجویان سالمند تحت پوشش این نهاد ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش قاب خبر: جلال شیخ پور در آیین تکریم از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت روز جهانی سالمندان بیان کرد: این استان دارای ۸۱ هزار سالمند است که بیش از ۶۰ درصد از این آمار تحت‌ حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۲۰۰ مورد فرانشیز درمانی با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون برای مددجویان لرستان انجام شده‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش این نهادهستند؛ ادامه داد: امسال بیماران صعب العلاج و خاص تحت پوشش این نهاد با اعتبار ۹ میلیارد ریال از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

شیخ‌پور با اشاره به توزیع یک هزار و ۳۰۰ فقره لوازم خانگی به‌ ارزش ۹۰ میلیارد ریال بین مددجویان لرستان بیان کرد: ۸۴۰ فقره جهیزیه با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال بین نوعروسان توزیع شده‌ است.

وی یادآور شد: یک هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال در سرفصل های مختلف ایجاد اشتغال با اولویت زنان سرپرست خانواده، درمان و هزینه های تحصیلی امسال به مددجویان تحت پوشش اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان بیان کرد: خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان این نهاد در اولویت قرار دارد که در این راستا امسال یک هزار و ۲۹۰ مورد فرصت شغلی با اعتبار ۹۹۰ میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

شیخ پور تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ مورد آموزش کسب و کار به مددجویان این نهاد ارایه شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغالزایی مددجویان تحت نظارت قرار دارد.