نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای خرید ادوات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی لازم است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی افزود: برای خرید ادوات، ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح جهش تولید از محل اعتبارات ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌ شده است که تا به امروز ۷۰ دستگاه را خریداری که تقریباً به ارزش ۷۰ میلیارد تومان بوده و از این تعداد ۵ دستگاه در اختیار کشاورزان شهرستان چگنی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیاز دارد که دانش و مهارت خود را در بخش کشاورزی به شکل کیفی ارتقاء دهد و بخش کشاورزی معشیتی را به بخش اقتصادی پایدار تبدیل کند.

شاهرخی اظهار کرد: با اداوات موجود در جهاد کشاورزی، طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان در حال انجام است و به دنبال آن هستیم درجه ضریب مکانیزاسیون را ارتقاء دهیم تا شاهد افزایش میانگین تولید باشیم.

وی بیان کرد:خوشبختانه با بررسی‌های که درطرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزارها صورت گرفته است، در برداشت امسال درمزرعه در همین سال به طور میانگین ۲۵۰۰ کیلوگرم برداشت گردیده که ۲۰ درصد از میانگین سایر مزرعه ها که زیر پوشش این طرح هستند بالاتر است و امیدوارم که سالهای آینده ادوات ما بیشتر شود و کشاورزان به توصیه های مروجعین کشاورزی نیز عمل کنند تا شاهدافزایش تولید در مزارعه باشیم.