نقش مستقیم جنگل و مراتع در اقتصاد و تولید کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از منابع طبیعی باید حفاظت و حراست کرد؛ چرا که زندگی ما انسان ها بدان وابسته بوده و از همه مهمتر، جنگلها و مراتع نقش مستقیمی در اقتصاد و تولید کشور دارند.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی ، حفاظت از منابع طبیعی را، حفاظت از زندگی قلمداد کرد و افزود: نقش تشکل ها و انجمن ها در این هفته پررنگ تر است و ما باید از این پتانسیل بخوبی هر چه تمامتر استفاده کنیم.

رئیس ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: از فرصت ها باید استفاده بهینه نمود؛ چرا که حفظ و احیای جنگل ها و مراتع با مشارکت مردم می تواند تاثیر بسزایی در امر حفاظت داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: هفته منابع طبیعی با شعار ایران سرسبز، ایران قوی، همه با هم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی از پانزدهم اسفند لغایت ۲۲ اسفند ماه برگزار می شود.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه منابع طبیعی پایدار، خود می تواند باعث امنیت زیستی و ایران قویتری شود، ادامه داد: کاهش مخاطرات طبیعی با آبخیزداری و مقابله با بیابان از دیگر اهدافی است که منابع طبیعی آن را دنبال می کند.

دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی، درختکاری برای ایران و سرسبز ایران قوی، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت، حفاظت و قانون، فرهنگ و رسانه، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی، خانواده و آموزه‌های دینی، آموزش پژوهش و فناوری، کاشت هزار نهال و بذر به یاد هر شهید را از جمله عنوان های روزشمار هفته منابع طبیعی دانست.

وی تصریح کرد: از همه مسئولین، آحاد جامعه، انجمن ها و تشکل ها، صدا وسیما و خبرنگاران محترم تقاضا دارم در هفته منابع طبیعی ما را کمافی سابق یاری کنند.