نظام‌مند نمودن مصرف حامل‌های انرژی، پسماند و کاغذ در سطح دستگاه‌های اجرایی استان

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز برگزاری دوره آموزشی مدیریت سبز به منظور نظام‌مند نمودن مصرف حامل‌های انرژی، پسماند و کاغذ در سطح دستگاه‌های اجرایی استان در راستای بند (ز) ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور با اهداف توسعه‌ پایدار و حفظ منابع خبر داد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: علی سالاروند گفت: در راستای ترویج فرهنگ مدیریت سبز و افزایش دانش زیست محیطی پرسنل دستگاه‌های اجرایی استان و در چارچوب آیین نامه نظام مدیریت سبز، دوره آموزشی فرآیند نظام مدیریت سبز و نحوه اجرای آن آغاز گردیده است.

سالاروند افزود: در این دوره آموزشی، معرفی شاخص‌های شش گانه مدیریت سبز و نحوه محاسبه این شاخص‌ها روش‌های اجرایی نمودن نظام مدیریت سبز در ارگان‌های دولتی مطالب ارائه گردید و همچنین نحوه صحیح آشنایی با برنامه های مدیریت پسماندها تفکیک از مبداء، روش‌های کاهش مصرف انرژی استانداردهای ساختمان و سیستم‌های گرمایشی مدیریت سوخت و جلوگیری از انتشار آلاینده های محیط زیست و چالش‌های روز محیط زیست در ایران و جهان از دیگر مطالب ارائه شده در این دوره آموزشی میباشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مدیریت سبز در واقع نظام‌مند نمودن مصرف منابع انرژی و آب بر اساس چارچوب‌های توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: شاخص های شش گانه مدیریت سبز با تمرکز بر مدیریت مصرف انرژی و آب و سوخت در واقع بستر لازم برای حفظ منابع زیستی و پرهیز از مصرف گرایی بیش از حد را فراهم می آورد این شاخصها به نوعی تعریف شده اند که قابلیت ممیزی نظام مدیریت سبز را در قالب کمی فراهم می آورد و نتایج حاصل از محاسبه این شاخص‌ها مستندی قابل اعتماد جهت مقایسه عملکرد بخش‌های مختلف دولتی و ممیزی آنها می‌باشد.