موسیقی مقامی فرصتی برای گفتمان انقلاب و مقاومت

قاب خبر: سرپرست گروه موسیقی ژنده پیل خراسان رضوی گفت : جشنواره بین المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) فرصتی بی نظیر برای نشان دادن تاثیر گذاری ارزش ها است.

به گزارش قاب خبر: احمد شامی در آستانه دومین جشنواره بین المللی ایثار، اظهار کرد: گروه ژنده پیل خراسان رضوی با ۳ اجرا در حوزه موسیقی مقام در این جشنواره شرکت می کند.

وی ادامه داد: موسیقی مقامی با ریشه و اصالت خاص خود تاثیر شگرفی در تبیین گفتمان انقلاب و مقاومت دارد و می تواند زبان گویای رشادت ها، ایثار و از خودگذشتگی ها باشد.

شامی عنوان کرد: یکی از نقاط عطف تاریخ کشور ما دفاع مقدس است که با حماسه آفرینی ها، ایثار و رشادت ها جانفشانی کردند و هنر موسیقی می تواند این رشادت ها را به خوبی بیان کند.

سرپرست گروه موسیقی ژنده پیل خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره های موسیقی در سطح کشوری و بین المللی تاثیر بسزایی در ارزش ها دارد و فرصتی منحصر بفرد برای افزایش انگیزه و رغبت جوانان برای نشان دادن هر چه بهتر و بیشتر توانمندی های حوزه هنر است.

وی افزود: در جشنواره های استانی زیادی شرکت کرده ایم و همین حضورها موجب شده است تا بتوانیم در جشنواره های بین المللی و کشوری نیز حضور داشته باشیم.

شامی تصریح کرد: انتظار از مسئولان و برگزار کنندگان این جشنواره این است حال که فرصتی پیش آمده است و بسیاری از هنرمندان داخلی و کشوری حضور دارند، آثار، اجرا و … برگزیده را مستند سازی و ضبط کنند تا بتوانند برای دوره های بعدی آرشیوی از آثار هنرمندان داشته باشند.

وی گفت: ضبط و ثبت آثار موجب ماندگاری آنها می شود و همین رویه باعث می شود تا هنرمندان میل و رغبت بیشتری برای حضور در دوره های بعدی داشته باشند.