ممنوعیت اجرای موسیقی بدون مجوز فرهنگ و ارشاد

قاب خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نسبت به اجرای هر گونه برنامه ضد فرهنگی و اجرای موسیقی بدون مجوز در لرستان انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: منصور احمدی گفت: همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان موجب شد که اقدامات فرهنگی و قرآنی مختلف در دستور کار قرار بگیرد، برخی از نهادها با دعوت از برخی آدم‌های غیرموجه که سابقه خوبی در عرصه موسیقی و فرهنگ ندارند ترویج‌دهنده ارزش‌های متناقض با ارزش‌های نظام هستند.
وی از همه مسئولان، خواست تا با دقت نظر و تدبیر در حفظ حرمت و اصالت فرهنگی و مذهبی استان لرستان بیشتر تلاش کنند.
احمدی از مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور لرستان نیز خواست در این محافل که وی آنها را “غیرقانونی و ضدارزشی” خواند، حضور نیابند.
وی گفت: شهرداری و شورای شهر لرستان و شهرستان‌ها نیز بدون ارائه مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری این‌گونه برنامه‌ها اقدام ننمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: نباید عرصه فرهنگ را دستمایه کسب درآمد اقتصادی قرار داد تا شان و هویت فرهنگ اصیل لرستان حفظ شود.

احمدی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری هر کدام در ایام خاص خود برای ایجاد نشاط اجتماعی با حضور هنرمندان و کسب مجوزهای لازم ضروری است افزود: در ایام ماه مبارک رمضان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت عید نوروز و ماه مبارک رمضان برای تقویت مناسک دینی، قرآنی، فرهنگی و هنری و تقدیر از کنش‌گران و فعالان این حوزه به منظور ترویج روزه‌داری و ایجاد نشاط اجتماعی در تمام سطوح جامعه بیش از ۱۹ برنامه را در دست اقدام دارد.

قابل ذکر است که به رغم اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هیچ‌گونه مجوزی جهت برگزاری کنسرت و برنامه‌های هنری (جنگ‌های شادی) در ایام ماه مبارک رمضان را صادر نکرده است اخیرا اجرای غیر قانونی چند گروه در خرم‌آباد با حاشیه‌هایی همراه بود‌.