مرمت و احیای بافت تاریخی توسط متخصصان/ حفظ فرهنگ اصیل مردم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر فرصتی برای بررسی نقاط ضعف و قوت خرم‌آباد محسوب می شود، در این مرکز بهتر است از افراد صاحب قلم، اندیشمند و فرهیخته استفاده شود تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت شهری باشیم.

به گزارش قاب خبر: احمدرضا دالوند در آیین رونمایی از کتاب بافت تاریخی خرم‌آباد، افزود: مرمت بافت تاریخی خرم آباد، یک کار ارزشمند فرهنگی است و باید این طرح زیر نظر کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی استان انجام شود.

وی تصریح کرد: مهم‌تر از اجرای طرح نگهداری بافت تاریخی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد شهرداری از مجوز ساخت طبقاتی در این منطقه خودداری کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: طرح‌های بزرگی در راستای توسعه شهری خرم‌آباد در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه خرم‌آباد ظرفیت بزرگی در بحث گردشگری و جذب گردشگر دارد، بیان کرد: مرمت و احیای بافت تاریخی این شهر علاوه‌بر اینکه ظرفیت بزرگی در جذب گردشگر و تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری به‌حساب می‌آید، باعث حفظ فرهنگ اصیل مردم نیز می‌شود.

دالوند ادامه داد: نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور کم‌سابقه گردشگران و میهمانان نوروزی در خرم‌آباد بودیم به‌گونه‌ای که تمام ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای اسکان پر شده بود.

وی عنوان کرد: طرح‌های بزرگی در راستای توسعه شهری خرم‌آباد در دست بررسی است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها بتوانیم بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.