لزوم سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر لزوم تشکیل اتحادیه چاپخانه‌داران استان تاکید کرد.

به گزارش قاب خبر، اعظم روانشاد در جلسه‌ای که با حضور اعضای سابق اتحادیه چاپخانه داران درخصوص حل مشکلات صنفی این واحدها تشکیل شد، ضمن تاکید بر لزوم تشکیل اتحادیه‌ و تشکل‌ها اظهار کرد: صنعت چاپ جزو صنایعی است که باید با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های استان، در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی بخش فرهنگی صنعت چاپ، تاکنون از حمایت و هدایت این صنعت دریغ نکرده است، افزود: تشکیل اتحادیه، باعث انسجام و تقویت هر چه بیشتر چاپخانه‌داران استان می‌شود.

روانشاد در ادامه با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه به عنوان وکلای صنف باید در مقابل مجموعه‌ای که آنان را انتخاب کرده‌اند پاسخگو باشند، افزود: تشکیل اتحادیه می‌تواند در توسعه صنعت چاپ و نشر و رونق و پیشرفت حوزه فرهنگی استان نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه، مقرر شد که پس از تنظیم منشور و اساسنامه به نام مجمع امور چاپخانه‌داران و پس از دعوت تمامی چاپخانه داران جهت انتخاب اعضای مجمع چاپخانه داران استان، این مجمع کار خود را شروع کند.

همچنین پس از انجام مراحل اداری و سازوکارهای مختص به اتحادیه چاپخانه‌داران جهت تشکیل این اتحادیه در مراحل بعدی اقدام شایسته از طرف این اداره کل صورت پذیرد.