لزوم استفاده از ظرفیت کشاورزی کوهدشت در جهت ایجاد رونق اقتصادی

قاب خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: استفاده از ظرفیت کشاورزی کوهدشت در جهت ایجاد رونق اقتصادی لازم و ضروری است.

به گزارش قاب خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شهرستان کوهدشت در زمینه کشاورزی، باغداری، دامپروری و سایر موارد مشابه دارای ظرفیت های مهمی است که باید برای به فعلیت رساندن آنها، با هدف ایجاد رونق اقتصادی تلاش شود .

سیروس ابراهیمی افزود: در سال گذشته از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تسهیلات تبصره ۱۸، سهم شهرستان کوهدشت در کنار شهرستان های کوهدشت، چگنی، نورآباد و پلدختر ناچیز بود .

ابراهیمی یادآور شد: تبصره ۱۸ بودجه دولتی است که با هدف ایجاد رونق اقتصادی در اختیار استان ها قرار گرفته، بنابراین باید پیگیری ها برای دریافت سهم شهرستان کوهدشت با شناسایی ظرفیت های موجود انجام پذیرد .

وی در خصوص شرایط دریافت کنندگان تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان کرد: به منظور استفاده از تسهیلات تعریف شده در این رابطه لازم از وام گیرنده شرایط را دارا بوده و بدهکار بانکی نباشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: تبصره ۱۸ طبق جدول زمانبندی در آذر ماه یا دی ماه ابلاغ و توزیع آن آغاز خواهد شد و این تسهیلات در قالب حوزه های جهاد، صنعت و معدن، گردشگری، دانش‌بنیان ها، تربیت بدنی، اداره کار، ارشاد اسلامی و… خواهد بود.

ابراهیمی افزود: در زمینه ارائه تسهیلات اگر تقاضای اصولی و دارای صلاحیت باشد، زمینه برای پرداخت به واحد های تولیدی مهیا خواهد بود تا از این طریق واحد های صنعتی کوهدشت رونق بگیرند.