قطع برق بیش از ۲۰۰ موتورتلمبه و ایستگاه پمپاژ/ جاری شدن ۸۰۰ لیتر آب در آبشار افرینه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: جهت آبرسانی به باغات پایین دست رودخانه کشکان، برق تعداد ۲۰۲ موتور تلمبه و ایستگاه پمپاژ در روستاهای بالادست افرینه و رودخانه کشکان در چگنی قطع شده است.

به گزارش قاب خبر: داریوش حسن نژاد بیان کرد: از این تعداد، ۱۷۰ موتور تلمبه و  ایستگاه پمپاژ آبرسانی در روستاهای بالا دست افرینه  قطع گردید.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان و با دستور استاندار و دادستان و همکاری اداره برق بخش ویسیان، جهت جلوگیری از خشک شدن درختان پایین دست رودخانه کشکان برق ۳۲ موتور تلمبه بدلیل اضافه برداشت در چگنی قطع شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: همچنین به منظور رها سازی آب به باغات پایین دست و رعایت حق آبه زیست محیطی، برق ۱۲۷ایستگاه پمپاژ آبرسانی از روستای چم حیدر معمولان تا روستای افرینه برای مدت ۴۸ساعت توسط  گروه های گشت و بازرسی شهرستان پلدختر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ،اداره برق و نیروی انتظامی بطور کامل قطع شد.

حسن نژاد عنوان کرد: با ادامه خاموشی موتورتلمبه های روستاهای گدار محمودوند، تایاب شوراب طالقاتی زوراندول زهراکار، چم باغ و قالبی از توابع بخش ویسیان شهرستان چگنی و قطع برق و خاموش سازی ایستگاه های پمپاژ کشاورزی چغاهروشی و مجتمع کشت و صنعت  و آمادگاه ارتش در باباعباس با میزان بالغ بر ۸۰۰ لیتر در ثانیه بنا بر مصوبه شورای حفاظت منابع استان در جهت تامین آب باغات شهرستانهای چگنی و پلدختر باهمکاری اداره برق و گروه گشت و بازرسی منابع آب شهرستان های خرم آباد، چگنی و پلدختر قطع شد و  آب در آبشار افرینه جاری شد .

حسن نژاد ضمن اشاره به اهمیت رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب،  تاکید کرد: در شرایط کنونی  مدیریت برداشت منابع آب و رعایت حق آبه از مهمترین موارد سازگاری با کم آبی و عبور از پیک تابستان بوده و امید است همه کشاورزان و بهره برداران عزیز برای نیل به این هدف یار و یاور شرکت آب منطقه ای باشند.