فراهم شدن بستری برای رشد موسیقی ایثار با نوای مهر

قاب خبر: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انقلاب اسلامی به هنر و موسیقی خدمت زیادی داشته و بسترهایی فراهم  کرده تا موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند.

به گزارش قاب خبر: حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی در آیین افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار(نوای مهر) با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: شهدا خود به حیات طیبه رسیدند و با نثار جان تلاش کردند حیات طیبه برای ما نیز ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: شهدا به قله آرمان‌ها، فضلیت‌های انسانی و اخلاقی رسیدند و ما هنوز در دامنه کوه قرار داریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انسان‌هایی که در این مسیر مجاهدت نکردند و رنج‌ها نکشیدند طبیعی است  به این قله نرسیده باشند.

شاهرخی با بیان اینکه شهدا به همه لذت‌های دنیا پشت‌پا زدند تا به حیات طیبه برسند، افزود: انسانیت، عدالت، اخلاق و پیشرفت در حیات طیبه وجود دارد و رسانه باید به این بپردازند.

وی اضافه کرد:  هنر با تاثیرگذاری خود در قالب‌های مختلف به ویژه موسیقی مفاهیم اخلاقی و انسانی و عدالت و تقابل با زورگویان و نظام سلطه را بیان کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: دشمن در جنگ ترکیبی با به کار گرفتن ترانه‌ها، شعر،، رمان و آثار خود را در مقابل ملتی که چیزی جز فضیلت‌های انسانی و اخلاقی و استقلال و آزادی نمی‌خواهد ایستاده تا هجمه خود را به جامعه ما وارد کند.
شاهرخی بیان کرد: انقلاب اسلامی به هنر و موسیقی خدمت زیادی کرده و بسترهایی فراهم کرده تا موسیقی ایثار با نوای مهر رشد کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هنرمندان و اهالی موسیقی خدمات زیادی در حوزه ایثار و شهادت انجام و به جمهوری اسلامی هدیه داده‌اند.

‌وی تصریح کرد: اهالی هنر و‌رسانه‌ای و هر قلمی که بتوانند فضیلت و‌مکارم اخلاقی، شجاعت و دانایی و آنهایی که توانایی ملت را با هنر خود ارائه دهند اهل فضیلت هستند که پیام شهدا را با هنر خود عرضه کنند و  در کنار رزمندگان مجاهدت کردند.

شاهرخی گفت:در این جشنواره موسیقی حضور گروه‌های موسیقی از شهرها و اقوام مختلف همه ما را همچون بند تسبیح به همدیگر پیوند می‌دهد.

در آیین افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی ایثار (نوای مهر)، نسیم صبا چهارمحال‌و بختیاری و حسین رضایی نسب از کاشمر خراسان رضوی موسیقی مقامی را به صورت تک‌خوانی اجرا کردند.