عدم توازن گاز در کشور/ راهبردها و اقدامات ویژه برای عبور از فصل سرما

قاب خبر: مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: جلسه مدیریت بحران انرژی برای عبور از فصل سرما با حضور مدیران و مسئولان شرکت های تابعه صنعت نفت در شرکت گاز  لرستان برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: کرم گودرزی بیان کرد: با توجه به عدم موازنه تولید و مصرف گاز و اینکه بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی را گاز تشکیل می دهد هم اکنون عدم توازن گاز در کشور را داریم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان عنوان کرد: باید راهبردها و اقدامات ویژه ای در این زمینه برای عبور از فصل سرما و تامین رفاه هم استانی ها به کار ببندیم .

وی ادامه داد: بحث صرفه جویی در مصرف انرژی از خود دولت شروع شده و با ابلاغ بخشنامه ها به سازمان های دولتی مبنی بر رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه، روشن نمودن تجهیزات گرمایشی نیم ساعت قبل از شروع به کار و خاموش نمودن آنها نیم ساعت قبل از پایان کار، خاموش بودن این تجهیزات در روزهای تعطیل و قطع گاز مشترکین پرمصرف پیش قدم بوده است.

گودرزی گفت: شرکت گاز لرستان در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، از مشترکین خواستار است ضمن رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز نسبت به مصرف بهینه و صرفه جویی با اقداماتی نظیر استفاده از تجهیزات گاز سوز استاندارد، استفاده از پنجره های دو جداره استفاده، از پرده های ضخیم و همچنین لباس مناسب فصل سرما در منازل این شرکت را در تامین گاز همراهی نمایند تا همه مردم از این نعمت خدادادی بهره مند باشند.

مدیران شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ، مدیر خطوط لوله و مخابرات استان و روسای مراکز بهره برداری خطوط لوله میان دشت، خرم آباد و کوهدشت نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تاب آوری شبکه و اقدامات در شرایط بحران احتمالی را ارائه دادند.