ظرفیت های دانشگاه باید بر اساس نیازهای داخلی باشد

استاندار لرستان با حضور در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) از پروژه های عمرانی در حال اجرای دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویار بیان کرد:لازم است تولیدات دانشگاهی متوجه نیازهای جامعه باشد و ظرفیت های دانشگاه بر اساس نیازهای داخلی باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آیت الله بروجردی یک دانشگاه نوپا است و نزدیک به ۱۵ سال سابقه دارد و علیرغم این سابقه کم رشد خوبی داشته است اگرچه در دانشگاه مذکور جای کار خیلی زیاد است.

استاندار بیان کرد: دانشگاه یکی از مهمترین و بهترین مکانهای دنیا جهت فراگیری علم و دانش است.

وی افزود: کار دانشگاه صرفاً تولید علم نیست و این موضوع باید بر اساس مسائل و نیازهای جامعه باشد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه عمده تولیدات دانشگاه مثل طرح‌های پژوهشی، مقالات و پایان نامه‌ها در کشور استفاده نمی شود، گفت: لازم است تولیدات دانشگاهی متوجه نیازهای جامعه باشد و ظرفیت های دانشگاه بر اساس نیازهای داخلی باشد.

زیویار خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با تمهید مقدمات لازم از جمله تامین استاد،خوابگاه ، مسکن و … نیازمندیهای آن را تامین کنیم و کمک کنیم دانشگاه آیت الله بروجردی بتواند از اعتبارات پژوهشی استان استفاده کند.

استاندار لرستان در پایان افزود: مدیریت دانشگاه یک طرح جامع برای پر کردن ظرفیت‌های خالی در دانشگاه در فضای کاربردی و تخصصی که جز ماموریت های اصلی دانشگاه محسوب می‌شود دارد که می‌توان به اضافه شدن دانشکده هایی که رشته های آن بر اساس نیازهای شهرستان بروجرد و استان لرستان در نظر گرفته شده است اشاره کرد.