ظرفیت باغات گردو برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جشنواره ملی گردو شهرستان سلسله، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور ، اظهار کرد: سهم لرستان کاشت ۳۰ میلیون نهال است .

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: شهرستان سلسله با توجه به باغات گردو، ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی باید پیشران اقتصاد کشور باشد، ادامه داد: ۴ و نیم میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی کشور اشتغال دارند .

شاهرخی اظهار کرد: قریب به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی، ۲۰ درصد اشتغال و بیش از ۲۰ درصد صادرات ایران به بخش کشاورزی اختصاص دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لذا باید به سمت توسعه صادرات محور گام برداشته و با ایجاد زنجیره های ارزش، به سمت برندسازی پیش رویم.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ۱۷۰ طرح کشاورزی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در لرستان وجود دارد که سرمایه بلاتکلیف محسوب می شوند.

وی افزود: تکمیل آنها می تواند تاثیر بسزایی بر ارتقا جایگاه کشاورزی در استان داشته باشد لذا اتمام آنها نیازمند نگاه ویژه مسئولان ملی و استانی است.

شاهرخی تصریح کرد: طرح های نیمه تمام نیازمند تامین اعتبار هستند و این در حالی است که بر اساس قانون، ۱۵ درصد منابع بانکی بایستی در اختیار بخش کشاورزی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: اما این در حالی است که قریب به ۷ درصد از این میزان به بخش کشاورزی پرداخت می شود.